Kan je sproeten weghalen? of gaan ze weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K
Kimath
12 jaar geleden
Sproeten zijn mooi, zonde om weg te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wou ik net zeggen. Ik vind sproeten juist leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonde :( Niet weghalen hoor!

Het beste antwoord

je kan je sproeten regelmatog deppen met citroensap of karnemelk.
verdwijnen zullen ze daardoor niet, maar ze worden wel iets lichter.

veel mensen vinden sproeten trouwens enorm leuk staan!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sproeten zijn als pigmentvlekken wel enigzins te verwijderen met een laserbehandeling. Daar wordt wel mee geadverteerd. Ik denk dat het risico op mislukken vrij groot is en raad je aan om dit eerst met je huisarts en bij voorkeur met een dermatoloog te bespreken.

Jij vindt je sproeten mogelijk erg lelijk, maar bedenk wel dat er ook veel mensen zijn die ze juist fantastisch mooi vinden bij een partner!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je sproeten zijn letterlijk onderdeel van wie je bent. Ze blijven altijd. Je kunt ze weghalen of ermee leren leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je sproeten wel verbergen met bijvoorbeeld foundation. Heb je daar al van gehoord? Het is echt ontzettend goed spul met maar één nadeel: wanneer je een donkere huid hebt kan je het niet gebruiken, het is alleen voor de lichte (typisch Nederlandse) huid. Je ziet het écht niet zitten, het is een soort foundation, ik gebruik het zelf ook. Het is tegen UV staling, puistjes en het werd vroeger gebruikt na operaties. Het helpt je huid genezen en het bedekt de oneffenheden. Hier een enorm handige link: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78480-bb-cream-de-foundation-voor-de-lichte-huid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mensen met sproeten wordt vaak gezegd dat ze een vrolijke, frisse uitstraling hebben. Toch zijn er veel mensen die van hun sproeten af willen.

Tegen genetisch bepaalde sproeten is niet veel te doen. Middelen om de sproeten mee te bleken richten doorgaans veel schade aan. Uit de zon blijven zorgt er wel voor dat de sproeten niet donkerder kleuren.

Het voorkomen van zomersproeten is iets gemakkelijker. Beperk blootstelling van de huid aan zonlicht en smeer je altijd in met een goede zonnebrandcrème.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn pigmentophopingen. Pigment komt vrij door zon.
Als je minder in de zon bent, worden ze dus ook lichter.