Is voor het slapen gaan je haar in een knot doen (bovenop je hoofd) beter voor je haar?

Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Het beste antwoord

Ik heb jaren geleden gelezen dat je haar nogal slijt als je het los hebt (omdat het dan tegen elkaar slaat) en ook als je met los haar zou slapen, beweegt en schuurt het in principe.

Een knot lijkt me niet goed want tenzij je hem HELEMAAL boven op je hoofd hebt zit hij altijd in de weg als je draait in je slaap, EN als hij bovenop zit krijg je mogelijk pijn aan je haar als je hem in de ochtend er weer uit haalt (ik had dat weleens als ik de hele dag "een hoge paardestaart" had gehad, dan trek je de haren helemaal de nadere kant op (naar boven ipv naar beneden) en dat doet dan pijn als het weer los is).

Als je al iets wilt met je haar voor de nacht zou ik één of twee losse vlechten maken en die met een "goed" elastiekje vastzetten (dus niet met van dat rubber)

Mijn eigen ervaring na jaren vlechten en daarna ook jaren niet omdat ik er niet zo'n zin in had (en als je er een beetje leuk uit wilt zien 's nachts zijn twee van die pippi langkous staarten niet echt wat je wilt natuurlijk), dat ik GEEN verschil merkte aan mijn haar, dus.....
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (6)

Elastiekjes in je haar beschadigen je haar sowieso. Het is niet beter voor je haar. Vooral niet als het haar nat is. Dan kan het sneller afbreken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat maakt niks uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voordeel is dat je haar er 's ochtends in een wrong uit de knot komt, een beetje een slag is gevormd. Een nadeel kan zijn dat het je slaap stoort bij omdraaien en de knot kan losraken. Beter is het ongestoord slapen, lijkt me, dus géén knot maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn kapster hangt dat af van wat voor en slaper je bent...

Ben je iemand die constant van houding verandert, dan is een knot in haar (maar dan helemaal erbovenop, zoals iemand anders ook al had geantwoord) het beste. (wel losjes!!)

Maar ben je iemand zoals ik, en slaap je de hele nacht in één houding, dan is een knot overbodig. Als je je niet beweegt (of minimaal) dan hoef je je haar er ook niet tegen te beschermen.

Elastiekjes zijn niet goed voor je haar, en dit soort situaties zijn kiezen uit zoveel 'kwaden'.

Natuurlijk is je haartype ook van toepassing op deze vraag. Als je geregeld naar een (goede!) kapper gaat, zo eens in de 2/3 maand, dan wordt je kwetsbaarste haar weggehaald en hoef je je 's nacht geen zorgen meer te maken.

Uiteraard is dit anders als men de hele nacht (en elke nacht) ligt te woelen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat omdat je haar in de war raakt na een nacht slapen dan kan ik de tip geven om zijden of satijnen slopen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja veel maakt het niet uit maar het is meter met los haar