wat als je klein en dik bent kun je het beste dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10.2K

Het beste antwoord

Geen al te strakke kleren die de vetrolletjes aftekenen. Verticale strepen. Zwart maakt een slankere indruk. Een openhangend gilet over je t-shirt of bloes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een lange broek met een lange losvallende blouse erover suggereert lengte. Niet al te drukke patronen kiezen. Laagjes kleding staat ook goed. Je mag best een decollete hebben.
Houdt het rustig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan welke delen van je lichaam 'gezien' mogen worden: Die moet je dan namelijk gaan accentueren.
Wat minder mooi is camoufleer je.

Er is een geweldig boek geschreven door de Britse dames Susannah Constantine & Trinny Woodall, die perfect beschrijven wat je moet doen om wat mooi is aan jouw lijf te accentureren, en wat niet mooi is te camoufleren.

Voorbeeld:
Als je korte, dikke benen hebt, draag dan een lange broek met wijde pijpen: De benen lijken daardoor langer en dunner.
Wanneer je een mooie nek hebt, draag dan een lage hals, waardoor die mooie halspartij geaccentueerd wordt.

Kortom: Je kunt niet zomaar een willekeurig advies geven voor kledingkeuze bij een kort, dik figuur.
Ieder mens heeft iets dat mooi is, en de kunst is om juist dat op de voorgrond te laten komen.
Vergeet daarbij ook je make up keuze niet!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben vergeten de titel van het boek van Constantine en Woodall te vermelden: 'What not to wear'.
Te koop bij bol.com.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen grote drukke prints ,hou het rustig qua kleur ,geen dwars strepen ,wat meestal prima is lange vesten of jasjes over de billen .een hakje is heel goed,,maar prop je zelf niet in tehoge kleine Schoentjes .draag je haar met volume boven op .en slank aan de zij achterkant .en natuurlijk geen brede schouders .leuke ketting niet strak ,maar in een scherpe V.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je draagt best geen horizontale strepen en geen te grote prints.
Als je zware borsten hebt dan is een V-hals heel mooi.
Je rok heeft best een lengte tot vlak onder je knie.
Heb je geen duidelijke taille, draag dan geen riem, maar laat je blouse los over je broek hangen.
Kies voor verticale print of strepen, dan zie je er groter uit.
Eenzelfde kleur voor broek/rok en blouse is ook heel mooi.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan bij je kleding ook een lange bijpassende halsketting dragen. Dat geeft ook een verlengend effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste dragen dat waar je je lekker in voelt.

Nieuwe collectie: Etam Kort
Mode voor kleine vrouwen
Deze collectie is er voor vrouwen van 1.57 t/m 1.64 meter en is verkrijgbaar in de maten 36 tm 46.
Hier staan nog veel meer tips:

http://www.kledingstijladvies.nl/nieuwsverder.php?selected=11772

Als je het perfect wilt doen kun je het beste een kleurenadvies gaan nemen.

http://www.adrem.nl/747/Kledingadvies-en-andere-tips.html

Dunne stoffen en donkere kleuren en vertikale strepen maken slanker.
http://www.trendystyle.net/fashion/kledingtips/slankkleden.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alhoewel hier bijna iedereen verticale strepen aan raadt, is het een feit dat horizontale strepen je optisch slanker maken.

Verder is het best moeilijk om advies te geven want klein en dik is te vaag om een goed antwoordt te vinden. Het is vele malen beter om met iemand die je vertrouwd dat er een eerlijk antwoordt gegeven wordt samen eens te gaan kijken wat je nu gewoon het mooiste staat.

En ga je alsjeblieft niet kleden in alleen maar donkere kleuren.
Is echt niet nodig!

Succes!