Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoofdhuid iemand advies?

Ik heb last van mijn hoofdhuid. Heb last van rode bultjes, opgestold stukjes bloed, schilfertjes, roos, haaruitval en gevoelige plekken op mijn hoofd. Met gevoelige plekken bedoel ik het gevoel alsof je haar heel de dag in een knot zat en het dan los doet aan het einde van de dag. Ik was naar de dermatoloog geweest, maar die heeft mij naar huis gestuurd. Was ook naar de huisarts gegaan en zij had gezegd dat ik ecZeem had. Heb toen een shampoo meegekregen (roze, ben die naam kwijt), maar dat heeft ook niet geholpen!! Iemand advies?? Ik gebruik ph neutral shampoo en creme spoeling. Ik was mijn haar om de 2/3 dagen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor die wondjes zou je betadine shampoo kunnen gebruiken. Dat ontsmet en zorgt dat de wondjes helen. Ik weet niet of het voldoende helpt tegen je andere klachten. Ik zou nu niet een aggresieve shampoo gaan gebruiken tegen roos oid. Daar irriteert het alleen maar meer door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm het lijkt een beetje op de klachten die mijn vriendheeft vanwege zijn psoriasis, al zou een dermatoloog dat direct gezien hebben. Waar hij heel veel baat bij heeft is een shampoo die ik bij de Tuinen koop voor hem. Is van het merk Zarqa, Shampoo Dandruff. Het zegt wel roos maar het is speciaal voor mensen met problemen op de hoofdhuid. Werkt super: hij heeft veel minder haaruitval, jeuk, schilfers en plekkies. Masseer het goed in met je vingers (doorbloeding stimuleren is goed!) en was je haar 1-2 keer in de week. Niet tevaak. En vooral niet krabben!
Veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb soortgelijke klachten gehad en had vooral ook veel jeuk. Het gestolde bloed komt misschien door het krabben? Ik had en heb nog steeds erg veel baat bij Resdan shampoo. Die is gewoon te koop bij de drogist (Kruidvat) en bij de apotheek. Wel duurder dan gewone shampoo, maar per keer heb je ook maar heel weinig nodig. Misschien even geen cremespoeling gebruiken. Het zou best kunnen dat de huid daar weer geïrriteerd van raakt. Ook stylingproducten als haarlak, gel e.d. kunnen de hoofdhuid irriteren.
Maar ik zou trouwens ook gewoon weer contact opnemen met de huisarts. Je hebt de "roze" shampoo geprobeerd en die helpt niet. Nu is het aan de huisarts om iets anders te "verzinnen"of je misschien toch weer door te verwijzen naar de dermatoloog.
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding