Hoe komt het dat een deel van mijn haar krult en een ander deel stijl is?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel dat een deel van mijn haar een andere structuur heeft.

Toegevoegd na 1 dag:
Helaas nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Het zal er wel mee te maken hebben dat geen van de genen (krullend haar/ stijl haar) recessief was. Maar ik dacht zelf dat 1 gen altijd won en ze niet gecombineerd werden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je (vrij) lang haar, met krullen aan de onderkant, dat glad is bovenop je hoofd.
De reden is vrij simpel: door het gewicht dat het bovenste gedeelte van je haar moet dragen wordt dit strakgetrokken. Daarom is het recht.
Aan het onderste gedeelte hangt nauwelijks gewicht; dit kan dus krullen!
Als je je haar korter zou knippen zou het waarschijnlijk helemaal krullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo ben je dan geboren