Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kinderen op de basisschool in heel Nederland heeft een bril op

Ik wil weten, hoeveel van de kinderen gemiddeld op de basisschool in heel Nederland een bril op heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

45% heeft een een bril, niet altijd op
Maar heeft er 1.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij van de 28// 4 kinderen weet niet hoeveel klassen je wilt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel Nederland :s e kunt niet anders dan schatten ;p
Ik schat 38%.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige zichtafwijkingen wordt je mee geboren, andere loop je in de loop van je leven op. In de kleuterklassen zie je dan ook heel erg weinig kinderen met een brilletje, en met elke klas worden dat er een paar meer, tot er in groep 8 ongeveer 3-5 kinderen een bril hebben. Dat is dus over de hele basisschool maar ongeveer 10 %.

In de middelbare school komen er daar natuurlijk nog een paar bij, zodat uiteindelijk ongeveer 1 op de 3 tot 5 volwassenen een bril (of lenzen) heeft, maar uiteindelijk nagenoeg alle 55-plussers. Van de hele Nederlandse bevolking draagt ruim de helft een bril (of lenzen)- 9 miljoen maar liefst, maar daar zijn dus ook al die 55-plussers bij.

Overigens verwachten ze een toename van het aantal jonge brildragertjes door het nieuwe Digitale Schoolbord. (zie bron).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding