acryl of gelnagels,welke zijn het beste ?

Ik heb 10 jaar geleden eens acrylnagels gehad,een half jaar.
Nu heb ik eczeem aan mijn handen op ringhoogte,aan 3 vingers,en moet ik soms speciale creme gebruiken en met handschoenen slapen,gebruik de zalf alleen precies op die plekken,de handschoenen zijn om de rest van de huid tegen de zalf te beschermen.
Toen ik dus de acrylnagels had,had ik geen last van eczeem rond nagels,maar de nagels lieten heel vlug los,echt van die luchtbellen eronder,ze wisten ook niet waar het aan lag,werkte toen nog in verzorging,maar wassen en poetsen in poederloze handschoenen,en nagels waren vrij kort,ik hoef ze niet zo lang,gaat mij net om randje dat het verzorgd uitziet.
Ik ben toen naar 2 officiele nagelstudio's gegaan,dus echt gewoon midden in stad ,met alle diploma's en erkend,puur omdat ik veel last had eczeem.
Nu neem ik aan dat er wel wat in kwaliteit is veranderd,vlgs. mij waren er toen nog geen gelnagels.
Heeft iemand enig idee,of kan er iemand mij wat meer vertellen over het verschil over gel en acryl (weet dat acryl harder is ),maar is er ook verschil in verdraagzaamheid voor de huid,en hoe vaak bijwerken is normaal,ik zat toen soms 2 x per week in de studio,beetje duur.
Ik heb dunne breekbare nagels die niet lang worden,ook niet met nagelverharders van verschillende merken ,van goedkoop naar duur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

Voor- en nadelen
Voordelen van gelnagels:

•zacht en buigzaam waardoor ze niet snel breken
•glanzend oppervlak
Nadelen van gelnagels:

•kan onnatuurlijk ogen
•uitharden onder de UV-lamp kan een pijnlijk gevoel geven
Voor- en nadelen
Voordelen van acrylnagels:

•hard en dun materiaal
•natuurlijk uiterlijk
Nadelen van acrylnagels:

•breken snel
•weinig glans waardoor nagellak nodig is

Ikzelf kies voor acryl.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan idd allergie krijgen van acrylnagel.
zie hier;
Hoewel velen van ons er nooit bij zichzelf mee geconfronteerd zullen worden, zijn er ook dames die minder geluk hebben en na enige tijd een allergie voor acrylaten krijgen. Eigenlijk zeg ik het niet juist: je krijt geen allergie, want je bent altijd allergisch geweest in feite, maar je ontwikkelt wel de mate waarin je er last van ondervindt.

Een contactallergie komt meestal niet onmiddellijk naar boven. Je kan dus jarenlang gel of acryl hebben gebruikt en dan plots merken dat je er beter vanaf blijft.

Een aantal aandachtspunten om blootstelling aan acrylaten zoveel mogelijk te vermijden!

- Probeer te vermijden dat je met je vingers de borstelharen aanraakt, of dat de vingers van de klant geraakt worden. Probeer fijn en voorzichtig te werk te gaan. Het hoeft niet gezegd dat een klein beetje plaats tussen het product en de nagelriem moet behouden blijven.

- Als je naar de nagelstylist gaat, of als je als stylist werkt, draag dan zoveel mogelijk kledij met lange mouwen, zodat neerdwarrelend stof niet kan op je armen blijven liggen.

- Draag een mondmasker om inademen te vermijden, en vervang dit ook regelmatig. Gebruik zeker een masker tijdens het vijlen, ookal heb je afzuiging. En uiteraard is genoeg verluchting en afzuiging ook onontbeerlijk. Zelfs een veiligheidsbril zou geen overbodige luxe kunnen zijn als je iemand bent die redelijk allergisch is aangelegd.

- Wat betreft producten die bij de applicatie van acrylaten wordt gebruikt (wattenpropjes, handdoeken, doekjes, …): gooi deze onmiddellijk in de vuilbak en maak deze elke avond leeg, en was handdoeken en dergelijke apart van andere was.

- Best is ook niet te eten of drinken waar nagels worden gezet.

- Maak regelmatig de ruimte schoon waar nagels worden geplaatst en vooral gevijld. Stof mag geen kans krijgen om te vergaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb al jaren gel nagels naar volle tevredenheid. Ik heb een allergie gevoelige huid maar nog nooit last gehad van mijn nagels. Het mooie van gel is dat het met de hand op je nagel getekend wordt. Je krijgt dus geen ' kauwgom aan je vinger' effect zoals acryl welke ze erop plakken en het ziet er voor zover het kan vrij natuurlijk uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acryl en gel zijn chemisch sterk aan elkaar verwant.
Beide systemen leveren prachtige en natuurlijk ogende nagels.
Het belangrijkste verschil tussen beide systemen is de manier van aanbrengen.
Daarbij is het zo dat acrylnagels wat harder zijn, maar gelnagels flexibeler.
Welk systeem het beste bij u past ligt aan verschillende factoren zoals bijv. hoe is de conditie van uw natuurlijke nagels, wat voor een werk doet u , hoe gaat u met de kunstnagels om, gebruikt u medicijnen, hoe is uw gezondheid.
Dit zijn allemaal factoren wat belangrijk is om te weten voordat we een keuze maken voor acryl of gel.
Het kan zelfs zo zijn dat het per seizoen verschilt, zo kan het zelfs zijn dat bijv. het ene systeem beter pakt in de winter en het andere in de zomer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen van de twee zijn goed. als je zo last hebt van eczeem stop dan met die nagels. vraag maar aan een huisarts die gaat dat ook niet aanraden.nu ken je de oorzaak van eczeem en nu vermijd je hem niet. en om er mooi uit te zien:wacht tot je nagels lang zijn geworden en vijl ze dan. als het goed is versier je de nagels met nagellak en nu heb je toch mooie nagels en geen eczeem