Wat doen schoenenwinkels als scapino en invito met de oude schoenen die je in kan leveren voor een korting van 10 euro?

De periode van het inleveren van oude schoenen is weer aangebroken. Winkels als Scapino en Invito doen mee aan deze actie voor Kika. Wanneer je je oude schoenen inlevert doneert de winkel 0,20 cent aan Kika en krijg jij 10 euro korting op je aankoop. Wat doen deze winkels met de oude schoenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze draaien niet zoveel verlies. Scapino heeft meerdere keren per maand 25% korting op alle schoenen, of 2 voor de prijs van 1. Dan verliezen ze ook al snel 10 euro per artikel. Het is gewoon een vorm van reclame, mensen trekken naar je winkel en je moet toch voor een bepaald bedrag kopen voor je dat tientje kan inleveren (40 of 50) dus het is ook een vorm van 25% korting met een goed doel erachter.

Antwoorden (2)

Die gaan naar de vuilstort. Sprak toevallig dit weekend met een oude klasgenoot, die nu bij Manfield werkt, een van de deelnemende winkels en zij vertelde me over de actie.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké dat was ook wat ik dacht tot ik me bedacht dat de winkel er zelf niks aan heeft. Ze zijn in principe 10,20 kwijt per verkocht paar schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ze verkopen ook meer schoenen, dus het zal wel uitkunnen. Bovendien vinden mensen dit een sympathieke actie, dus is het positieve reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ze hebben ook weer 'n paar schoenen verkocht.
Ze steunen een zeer goed doel.
Ze krijgen meer naamsbekendheid.
En ze krijgen meer klanten binnen om die redenen .
SnakeEye
12 jaar geleden
Ik dacht altijd dat ze naar een 3e wereld land gingen...?!?
Klopt, wat ik hoorde van een vriendin werkend bij scapino
De schoenen worden op een "schone" manier vernietigd..
De producten worden uitelkaar gehaald. Zoals de zolen enz..

Mijn vraag is dan weer wat is schoon, en wie halen in ..., naam de schoenen uitelkaar..
Zeker weer ergens in een lage lone land. Je kunt je oude schoenen zelfs met pakketpost versturen en dan krijg je zo'n bon..

Er zal dus wel een dikke handel opzitten..