Welke shampoo kun je het beste gebruiken als je schilfers op je hoofdhuid hebt?

Mijn haren zijn geverfd, en bij veel shampoo's wordt de kleur sneller lichter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Antwoorden (5)

Garnier Fructis. Heeft bij mij geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke van garnier fructis? Ik heb toevallig vandaag van garnier fructis de shampoo en conditioner voor gekleurd haar gekocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anti-roos.
alternatieven:

De anti-roos shampoo van Head & Shoulders
Pantene Pro-V anti-roos
Eucerin Ph5 anti-roos shampoo
Louis Widmer anti-roos shampoo
Sanex anti-roos shampoo
Selsun anti-roos shampoo
Dercos anti-roos shampoo
René Furterer melaleuca anti-roos shampoo
Phytum Actif anti-roos shampoo
Sunsilk anti-roos shampoo
Schwartzkopf & Henkel Seborin anti-roos shampoo
Balneum anti-roos shampoo
Garnier Fructis anti-roos
Biomed anti-roos en jeuk shampoo
Nizoral shampoo

Alleen te verkrijgen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Head en Shoulders helpt er goed. dan de anti roos variant ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt bocht! Je kleur is er dan zó uit... helaas. Het helpt verder wel..
Ik heb zelf last van eczeem op mijn hoofdhuid (en ik heb ook geverfd haar), en ik heb gemerkt dat er véél minder schilfers (en minder jeuk) zijn als ik een shampoo gebruik waar geen sodium laureth sulfaat in zit.

Ik gebruik nu sinds een tijdje Dr Organic (te koop bij de tuinen) en ben er echt heel blij mee! Er zijn veel verschillende geuren, en daardoor geschikt voor mannen en vrouwen.

Bij de gewone drogist ben ik nog geen enkele shampoo tegengekomen waar dit ingredient niet zit, wel soms bij duurdere kappersmerken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let er wel op dat dit dus een mildere shampoo is, dus je kan de meeste reguliere conditionere niet gebruiken, omdat die vol zitten met siliconen (dat krijgt die shampoo er niet uit). Ze hebben zelf ook conditioner zonder siliconen, die gebruik ik nu ook. Er zijn ook wat goedkopere merken die wel een conditioner zonder siliconen in hun lijn (o.a. palmolive en hema)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een milde shampoo zonder sls en zonder siliconen of slechte alcohols.

Ik zelf gebruik yes to cucumber waar die dingen niet in zitten. Verkrijgbaar bij de tuinen. Hij is voor 99 procent natuurlijk.

Check de etiketten van uw shampoo, vloeibare handzeep, doucheschuim, face-wash, scheerschuim en bubbelbad. Staat er op dat er Sodium Lauryl Sulfate (SLS) of Sodium Laureth Sulfate (SLES) in zit? Of een van hun neefjes: Ammonium Lauryl Sulfate, Sodium Myreth Sulfate, etc.? De meeste fabrikanten gebruiken deze reinigingsmiddelen omdat ze veel schuim produceren en goedkoop zijn. Maar SLS reinigt zo sterk, dat het ook gebruikt wordt om garagevloeren te reinigen en motoren te ontvetten. En wat veel erger is: er is bewezen dat het op lange termijn kankerverwekkend is. Het Amerikaanse "College of Toxiology" zegt dat SLS gedurende ongeveer vijf dagen in ons lichaam blijft, nadat we onze huid of haren ermee gewassen hebben. Uit andere onderzoeken is gebleken dat het gemakkelijk door de huid wordt opgenomen en in onze bloedbaan terechtkomt, waarna het zich kan ophopen in het hart, de lever, de longen en de hersenen. Toch wordt SLS nog steeds in de meeste schuimende reinigingsproducten toegepast - zelfs in sommige tandpasta's! Ook shampoos van natuurlijke merken bevatten soms SLS of Ammonium Lauryl Sulfate. Vaak staat er dan bij dat het van kokosnoot afkomstig is, om ons ervan te overtuigen dat het natuurlijk is en dus veilig. Niets is echter minder waar!