Hoe komt het dat sommige maskers hard op je gezicht worden maar niet in het zakje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

In het afgesloten zakje is de smurrie vloeistofdicht verpakt. Het water kan niet verdampen. Eenmaal op het gezicht aangebracht verdampt het water wel en wordt het masker hard.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ik denk ook dat dit komt omdat je vaak eerst je gezicht met wat water nat maakt voordat je het masker opdoet. Hiernaast smeer je het masker uit op je gezicht en heeft het dus een grotere oppervlakte gekregen, waardoor het eerder opdroogt. Het is maar een theorie hoor, ik vind het ook een goede vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat die maskers op basis van klei gemaakt zijn, dat kan zowel witte klei als groene klei zijn.
Op het moment dat het kan drogen aan de lucht wordt het hard, net als andere soorten klei.