Wie weet een goede bescherming voor m'n haar tegen de zon?

Ik bedoel geen advies als: doe een pet op. Ik ben op zoek naar iets om er op te spuiten of in te doen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik krijg adviezen over olie e.d., maar dan moet ik ieder dag mijn haar wassen. Het gaat niet om iets als ik een dag naar het strand ga of zo, maar een spray of iets wat ik er gewoon iedere dag op kan doen. Ik fiets nl. nogal eens als het lekker weer is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie moeten niet denken dat ik seniel begin te worden, maar ik kreeg 2 keer een opmerking dat mijn bewerking niet toegevoegd kon worden vanwege een fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat het nodig was om iets in het haar te doen tegen de zon.. Is dit niet iets om de cosmetica-industrie te spekken i.p.v. dat het iets voor het haar doet?
Ik ben benieuwd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik denk niet dat je seniel wordt hoor! Soms heeft de server van GV de hik, dan krijg je dat effect. Wat ik tegenwoordig doe als ik die melding krijg: de tekst die ik had willen plaatsen kopiëren voor de zekerheid, en dan nog eens de pagina bekijken waar ik de tekst had willen plaatsen. 95% van de gevallen blijkt hij ondanks de foutmelding wel geplaatst te zijn, en in de andere 5% kan ik mijn tekst alsnog in een nieuwe poging plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga je vraag trouwens volgen, ik zoek zelf ook iets. Guhl had ooit een heel fijne spray met UV-bescherming, maar die ging ineens uit het assortiment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die Guhl had ik ook, kan hem ook niet meer vinden. Heb nu wel een bus van de kapper van Kerastase, maar die kost rond de € 20,-- en is zo op. Dan ben ik aan het eind van de zomer blut.

Het beste antwoord

Zelf ben ik enorm gevoelig voor de zon en heb ook hetzelfde probleem.
Direct zonlicht kan schadelijk zijn voor je haren maar nog meer je ogen.

Ik gebruik Care & Repair van andrelon. En dan de schuimvorm. Dit houdt uv-stralingen tegen en werkt tegen de hitte van de stijltang en de föhn. Is iets van €3,-.
Het ruikt erg lekker naar vanille! Na het aanbrengen wel even je haren kammen, worden ze zachter van.:)

Naar mijn mening zorgt dit spul ook voor minder gespleten haarpunten. Na een jaar kapperloos te zijn had ik maar een paar kapotte haarpunten en mooi glanzend haar.:)

Enig nadeeltje is de prijs. Bij Kruidvat wel goedkoper dan in de supermarkt denk ik.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik zou in ieder geval niet zonder kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik doe altijd baby olie in me haren als ik in de zon lig
en gezwommen heb het beschermt je harren tegen de uv stalen en voorkomt uitdrogen

Toegevoegd na 59 seconden:
haren
mijn spellingchecker gaf t niet aan haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik gewoon zonnespray.Wat goed is voor mijn huid is ook goed voor mijn haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het ruikt heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook speciale zonnebrand voor in je haar. Weet zo het merk niet, maar te vinden bij een Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees dat je niet een olie wilt horen, maar toch is het beste als bescherming voor je haar: cocus nucifera.
Gewoon pure cocosnootolie, ja je haar ziet er dan wel vettig uit, maar het beschermt fantastisch tegen uitdroging e.d. Mensen waarbij palmbomen groeien, gebruiken dit vaak dagelijks tegen de uitdroging van de zon.

Je wilt liever een spray, die niet je haar vet maakt. Helaas, dit kan wel even beschermen, en je haar LIJKT gezond erdoor, maar meestal zit er beschadigende troep in. Bijvoorbeeld siliconen, parabenen, conserveringsmiddelen.

Wat je ook kan doen, is onderstaande zonbeschermer. Deze bevat dus cocosolie, maar ook sunfactor! Jojoba olie en zonnebloemolie zijn trouwens ook toppie voor je haar.
Het is geen spray, maar je kan ook een sprayflacon kopen, en dit erin doen, waardoor je het altijd bij je hebt en eenvoudig op kan sprayen.