Ongesteld Wanneeer ?

Hee allemaal ,
Hoe weet ik of ik voor het eerst ongesteld word want dan kan ik me een ' voorbereiden '

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

Dat kan je niet weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan je niet weten maar als je het gevoel hebt dat je het binnenkort word dan zou ik maandverband mee nemen naar school...want tampons voor 1e keer is niet echt prettig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet niemand voor de eerste keer, tenzij je de rugpijn, em/of buikpijn, en/of hoofdpijn, en/of pijn in de borsten en/of een vreetkick kan herkennen.

niet iedereen voelt hetzelfde (de ene alleen een vreetkick, en andere herkent meer punten) ook in heftigheid zijn er verschillen, de ene voelt het heel goed, de andere 'iets' en er zijn ook genoeg mensen die helemaal niets voelen.

wat je kan doen is dus een schone onderbroek subtiel opproppen en in je tas doen, en natuurlijk een maandverbandje wat het vaak het meest gebruikt wordt in het begin.
een tampon kan ook als je hiervan het 'hoe en wat' voor die tijd bekend is en je je hier prettiger bij voelt.

een aspirine kan ook erg handig zijn om bij je te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste menstruatie van een meisje wordt aangekondigd door twee signalen: de groeispurt en de witte vaginale afscheiding die veel meisjes (ongeveer een tot twee jaar voor de eerste menstruatie) in hun onderbroek zien.

Deze afscheiding wordt niet veroorzaakt door een infectie of een gezondheidsprobleem, maar geeft gewoon aan dat de voortplantingsorganen beginnen te functioneren. Meisjes vinden de afscheiding vaak vervelend en praten er liever niet over.
Hou voor de zekerheid een maandverbandje en een schone slip in je tas! Neem iemand in vertrouwen die je kan helpen en steunen bij deze periode !

Succes ! Liefsxxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ondergoed rood kleurt weet je hoe laat het is!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon wachten, het komt vanzelf een keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het niet weten, het komt wanneer het komt.

Zorg dat je gewoon in ieder geval maandverband in je tas hebt zitten, zodat je niet zonder zit als je het echt nodig hebt.