is 1.84 te lang voor een vrouwelijk model?

op de catwalk? Of word je dan overal afgewezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.9K

Antwoorden (7)

Natuurlijk niet! Hoe langer hoe beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker niet! Modellen moeten minstens 1.80 meter zijn om op de catwalk te mogen lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is juist een goede lengte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect als je model wilt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger was als model voor kledij (fashion) in de eerste plaats de lengte belangrijk, 172cm tot 182cm voor meisjes was een minimum!

Tegenwoordig is er meer en meer vraag naar 'andere' maten en lengtes, omdat de markt zich nu eenmaal uitbreidt en de fabrikant zich naar de wens van de eindgebruiker wenst te schikken. De ideale lengte voor een mannequin is wel nog steeds 177cm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, is precies de goede lengte hoor! Hoe langer, hoe beter idd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is in principe wel een beetje te lang voor de catwalk. Daarvoor is de internationale standaard voor meisjes 1.73 tot 1.80.

De reden daarvoor is dat je op de catwalk standaard kleding showt, die natuurlijk als het even kan precies moet passen. Ben je langer of korter dan de internationale standaard, dan zal veel kleding te lang/te kort vallen of een slechte pasvorm op het lichaam hebben. Bovendien zou je met een extreme lengte ZO mager moeten zijn om de maten in de breedte nog te passen, dat het ongezond zou worden (en modellen ZIJN vaak al ongezond mager). Naast lengtematen gelden namelijk ook nog buste-taille-heupmaten die bij die lengte niet meer passen. (90-60-90, al zijn grotere borsten tegenwoordig toegestaan).

Dat wil echter niet zegen dat je automatisch altijd wordt afgewezen ; je zou gewoon toevallig lange benen of een lange nek kunnen hebben, en met de standaard maten geen problemen hebben. Voor een fotomodel is een dergelijke lengte ook geen probleem, zolang ze dat lange lichaam ook maar mooi weet te gebruiken. Ook met een afwijkende lengte, zelfs onder de 1.60 kun je model worden. Dan wordt een uniek bijzonder gezicht op uitstraling weer heel belangrijk.

De catwalk kun je dus vermoedelijk schudden, vier centimeter is best wel een groot verschil, maar verder zijn er - mits je over het juiste uiterlijk en de juiste mentaliteit beschikt - nog legio mogelijkheden om het te maken in de modellenwereld.

Toegevoegd na 2 minuten:
En nee, het is beslist NIET hoe langer hoe beter ; dat is een wijd verbreid vooroordeel. Het gaat juist om de ideale maten, en die kennen alle kanten op een marge.