Wat is nou echt de beste tandpasta voor gevoelige tanden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10.6K

Het beste antwoord

Met stip Sensodyne.
Maar daarbij is het volgende erg belangrijk (tip van mijn tandarts): Gebruik altijd hetzelfde TYPE Sensodyne!
(Er zijn allerlei soorten: voor witte tanden, etc)
Als je de soorten door elkaar gaat gebruiken, zal je de gevoeligeheid teruugkrijgen.
Gebruik je consequent dezelfde soort Sensodyne, dan helpt dat echt supergoed tegen gevoelige tanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik gebruik zelf altijd Elmex Sensitive.
Is ook nog eens goed tegen gaatjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De groene tubes dan +
Volgens mij sensodyne. Maar ik gebruik tandpasta speciaal voor een droge mond en die helpt ook voor gevoelige tanden als word dat niet erbij vermeld. Biotene heet deze tandpasta
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevoelige tanden worden vooral veroorzaakt doordat het tandvlees te ver is teruggetrokken. Hierdoor komt het tandbeen wat niet beschermd is door glazuur bloot te liggen met gevoeligheid en groot risico op gaatjes tot gevolg.
Het is dus zaak de conditie van het tandvlees te verbeteren. Sensodyne (met fluor) en een zachte tandenborstel kunnen daarbij helpen maar goede voeding en gezonde leefstijl zijn ook onontbeerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paradontax (rode tube)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rode tube Parodontax was al jaren mijn favoriete tandpasta, maar toch ben ik nu overgestapt op Sensodyne. Parodontax hielp echt niet tegen de pijn aan mijn blootliggende tandhalzen, na enkele dagen Sensodyne was de pijn wel weg. (Maar Parodontax blijft wel mijn favoriete smaakje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paradontac is ergste tandpasta die ik ooit heb gebruikt. Meteen na 1 keer gebruik hem ik m in de prullenbak in gedaan. Deed gewoon zeer aan mn tanden
Sensodyne is een bekend merk van tandpasta voor gevoelige tanden.
Tandartsen geven er vaak een kleine tube van mee om te proberen, een staaltje dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sensodyne heb ik hele goede ervaring mee.
Wist je dat:
- Je van te voren geen water op je tandpasta en borstel moet doen. Dit verminder de werking van de tandpasta.
- Mond na het poetsen niet moet spoelen met water. Spuug je tandpasta zoveel mogelijk uit, de rest kan doorwerken op je tanden.
- Poetsen kun je beter voor de maaltijd doen (navraag gedaan bij mijn tandarts) tenzij je iets zuurs gaat eten. Dan is het raadzaam om pas 1 uur na je maaltijd te gaan poetsen.

Twijfel? Bel gewoon eens de tandartsassistente. Mijn tandarts vond het helemaal niet vreemd toen ik er eens naar vroeg toen ik in de stoel lag voor controle.

Succes!