Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe (on-) hygiënisch is een stick lippenbalsem?

Wanneer je deze stick gebruikt, komen er bacteriën op de stick te zitten. Dat hou je niet tegen, ook al veeg je eerst je mond af voordat je het gebruikt. En dat broeit maar verder omdat je zoiets in je tas hebt zitten en dus bijna altijd op kamertemperatuur.
Mijn vraag is nu, hoe onhygiënisch is dat, kun je daardoor juist klachten krijgen?
Ik veeg die stick overigens regelmatig af met een doekje maar daar kreeg ik laatst een opmerking over van iemand en dat schijnt overdreven te zijn.. ik weet het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
950

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ach, weet je, je moet ook kunnen leven. Die stick is voor de lippen. Jouw lippen. Niet aan een ander uitlenen, dat is het belangrijkste.

Er zijn geen (eenmalig gebruik) weggooi-lipbalsems op de markt, dus je kunt die stick rustig steeds weer gebruiken.

Het zijn je eigen vertrouwde bacteriën. Geen vreemde indringers. Daar kan je lichaam tegen. Dus smeer maar lekker en bescherm je lippen. You will survive!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het alleen voor jezelf gebruikt, dan is er weinig aan de hand omdat je zelf jouw lichaamseigen bacterieflora aan jouw balsem krijgt. Dat kan geen kwaad omdat die bacterien in symbiose zijn met jouw lichaam..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat die vette balsem (plus alle toegevoegde stofjes) niet de meest riante kweekstof is voor bacteriën. Dus in hoeverre dat inderdaad 'maar verder broeit', ik vraag het me af.
Ik zou me niet teveel zorgen maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding