Hoe moet je krulspelden in je haar doen?

Ik heb een carmenset, maar weet iemand hoe je de rollers het beste kan inzetten?
Hoe moet ik het haar verdelen en hoe om moeten de rollers gedraaid worden? Overige tips en trucjes zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het zo'n set waarbij je de krullers moet verwarmen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, zoals het in de gebruiksaanwijzing staat misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad zo'n set waarbij de krullers automatisch in een soort kastje worden verwarmd.
Er zit geen gebruiksaanwijzing bij.

Het beste antwoord

Je pakt een pluk haar en die borstel je helemaal glad. De pakt de roller en draait deze vanaf de punten door tot hij helemaal tegen de hoofdhuid aan zit. Dan zet je de klem er overheen. Heb je nog van die ijzeren haken dan is dat een beetje moeilijker want die zitten vaak in de weg. Wil je de krul naar achteren dan draai je de rol van je af en wil je de krul naar voren dan rol je naar je toe. Neem niet te grote plukken. Laat ze voldoende lang zitten. Om extra te verstevigen kun je er eventueel haarlak op spuiten.
Eruit halen en met je handen in model brengen. Is mooier dan eruit borstelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste kun je niet te grote plukken doen en het hangt ervan af wat je wilt hoe je de rollers rolt.Het beste resultaat krijg je door de rollers naar binnen toe te rollen naar je toe.

Toegevoegd na 1 uur:
Rol het droge haar op warme krulspelden. Zorg ervoor dat de aparte lokken niet breder zijn dan de warme krulspelden. Laat de spelden volledig afkoelen, haal ze uit en schud met het haar terwijl u het hoofd naar beneden houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even ter aanvulling...
Zorg wel dat de uiteinden, de punten van het haar glad naar binnen zijn gerold.
Dit voorkomt 'gebroken' puntjes. Mooi uitgelegd taurus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Loes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan taurus, samen sta je sterk :)
Op de website kapsels.net wordt de inroltechniek voor permanent en watergolf uitgelegd.
Het haar wordt in secties verdeeld.
Meer informatie op de afbeelding en via onderstaande link.