Waarom wast men haar niet met gewone zeep of douchegel en waarom wast men overige lichaamsdelen niet met shampoo?

Ik ben geneigd te zeggen, dat zowel shampoo als gewone zeep als douchegel produkten zijn die geschikt zijn om het lichaam te wassen. Als ik shampoo in handen heb onder de douche, dan was ik er mijn hele lichaam mee. Hetzelfde doe ik, als ik douchegel of een stuk zeep in handen heb. Waarom moet dat gescheiden gebruikt worden?

13 jaar geleden
in: Mode
4.1K

Het beste antwoord

in de hamam in turkije werd m'n haar ook ingezeept met sunlight zeep.
we leven in welvaart, en er is een markt voor een shampoo zus en een doucegel zo.
er zijn ik weet niet hoeveel soorten shampoo waar we uit kunnen kiezen, en we doen dat ook.
als je verder geen probleemhaar of huid hebt, kan je echter gerust een en hetzelfde sopje voor huid en haar gebruiken.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij komt het omdat de eigenschappen van de middelen anders is, afgestemd op je lichaam. zo is het belangrijk dat je je huid niet aantast en je haar ook niet. huid en haar zijn niet gelijk, dus gebruik je ook andere middelen. glas was je toch ook niet met tegelpoets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In shampoo zit iets meer ontvetter maar tegelijkertijd ook weer voedingsmiddelen voor het haar. Als je dat op je lichaam smeert daalt de PH waarde van je huid en krijg je hele droge of juist vette huid. Douchegels zijn ervoor gemaakt om dat juist in takt te houden.