hoe heet het stuk geribbelde mouw aan het uiteinde?

Het stuk geribbelde mouw aan het uiteinde van een jas of vest dat strakker zit als de rest van de mouw zodat er geen wind of kouw je mouw in komt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
12.6K
Ivana
8 jaar geleden
Boord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus voor Ivana

Antwoorden (3)

Dat heet een manchet. Kun je ook los kopen in een winkel met naai-accessoires om aan een jas te maken die dit niet heeft.
8 jaar geleden
Dat zijn elastische manchetten, manchetten met elastische band. Zie maar bijvoorbeeld op http://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1732/1732045.jpg en http://www.mertens-groep.nl/en/webshop/product/safety/work-clothing/jackets/winter-coats/jas-havep-5139-all-season-6
Amadea
8 jaar geleden
Dat heet een mouwboord. De stof waarvan het gemaakt is heet boordstof en is in een boordsteek (machinaal) gebreid, waardoor het zo elastisch is.
Meestal wordt met een manchet het uiteinde van bijvoorbeeld een overhemdsmouw genoemd.

Toegevoegd na 7 minuten:
genoemd=bedoeld