Hoe kan je ergens allergisch voor zijn?

Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor sommige parfum maar waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Veel parfums bevatten alcohol en chemische conserveermiddelen en/of kleurstoffen die een "bijtend" effect kunnen hebben. Als je een gevoelig huid hebt kan dat een allergische reactie veroorzaken. Misschien een ideetje: er zijn ook biologische parfumoliën die geen van deze bestanddelen bevatten. Te koop via internet of bij natuurwinkels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige stoffen daar kan je lichaam niet tegen en zorgt bijvoorbeeld dan voor uitslag, eczeem enz.. Je hersenen geven een reactie aan je huid als die in aanraking komt met je huid e.d.

Toegevoegd na 23 seconden:
Met de stoffen*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat deze stoffen bij jou een allergische reactie veroorzaken, oftewel door jou lichaam als niet lichaamseigen gezien worden en als bedreigend. Ze zien dit als een ziekteverwekker en valt deze aan=allergische reactie. Niet elk lichaam reageert hier op deze "ziekteverwekkers" en daarom heeft niet iedereen die allergische reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zijn dat je last hebt van een overdaad aan candida schimmel. Heb bij bron toegevoegd met een vragenlijst. Zou zeggen doe de test eens !