lippen kapot bijten hoe kom ik van af?

ik bijt altijd mijn lippen kapot en dan vooral me onderlip, ik trek het er ook met mijn vingers vanaf, maar ik wil hier echt vanaf komen want je ziet me lip helemaal kapot.
het is een gewoonte en tegen mezelf zeggen dat ik moet stoppen lukt niet want ik wil het tog doen.

iemand een idee waarmee ik van deze irritante gewoonte af kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
10.5K

Antwoorden (5)

Dit heb ik ook. Vooral als ik een spannende film kijk of zenuwachtig ben.

Wat bij mij helpt is kauwgom eten, dan kan je daar je bijt frustraties op uitleven:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
njah ik doe het niet als ik iets spannends vind maar gewoon in het algemeen, wanneer ik voel dat het kapot kan maak ik het kapot of dat nu s avonds in bed of s middags is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langdurig is niet erg prettig voor je kaken..
Dat heb ik ook jarenlang gedaan, tot bloedens toe en dan ook weer aan de korstjes pulken. Wat bij mij geholpen heeft is er "vieze" lippenstift of lippenbalsem opsmeren, zodat je minder de neiging hebt om te gaan kluiven op je lippen. Het is een zenuwtic, dus misschien kun je proberen te achterhalen waar je je zo druk over maakt en het probleem verhelpen. Maar als het in de aard van het beestje zit is het inderdaad erg moeilijk om ervan af te komen. Wat mij het beste geholpen heeft is verliefdheid, maar ja, dat koop je niet even in de winkel he. Smeer in elk geval je lippen steeds in zodat ze kunnen genezen. Gewone witte vaseline of vaseline lipbalm in een blikje (gemakkelijker meenemen) werkt wel goed. Van andere lippenbalsems werd het bij mij alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vooral probeert de velletjes van je lip af te bijten zou ik daar mee stoppen. Maak je lip(pen) onder de kraan nat oid dan haal je de velletjes gewoon doormiddel met diezelfde vinger eraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd precies hetzelfde gedaan, tot nu toe. Ik smeer s'nachts een laagje Purol gele zalf op mijn lippen dan zijn mijn lippen superzacht als ik wakker ben maar dan heb ik nog wel last van velletjes die ik er stiekem aftrek en dan houd ik het overdag gewoon bij met Roc enydrial lippenbalsem. In het begin kan het een paar nachtjes duren voordat je lippen aan de Purol gele zalf gewend zijn, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zoiets, maar dan dat ik aan de binnenkant van mijn lippen bijt en dan wordt het daaromheen heel rood. Wat je vooral níet moet doen is dingen op je lippen smeren waar kleurstoffen of parfum in zit, vaseline helpt wel goed. En ja, hoe je er vanaf kunt komen is moeilijk te zeggen.. (;