hoe doe je contactlenzen uit

meer niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met deze vragen even terug naar de specialist. Het kan erg fout gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om wiens lenzen gaat het? ;) Die van jou of die van een ander?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gegarandeerd dat het met een wc-ontstopper wilt ;) of gewoon met je vinger en duim :)

Antwoorden (3)

Contactlenzen uitdoen

Was, spoel en droog je handen. Trek het onderste ooglid met de middelvinger naar beneden. Verzeker jezelf ervan dat de lens op het oog zit. Plaats de top van de wijsvinger op de lens en kijk vervolgens opwaarts.

Hierdoor zal de lens naar beneden worden verschoven, op het witte deel van het oog.

Pluk de lens daar tussen duim en wijsvinger vanaf.

Reinig en desinfecteer de lenzen of gooi ze weg (afhankelijk van het lenstype). Herhaal bovenstaande procedure voor de andere lens. Als je problemen hebt om de lens uit te nemen, breng dan een paar comfortdruppels of steriele zoutoplossing in het oog, wacht een ogenblik en probeer het dan opnieuw.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is nog een ander trucje dat ook heel goed werkt:

http://www.youtube.com/watch?v=j5okOoJs9XY&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ogenblik" Ghe, ghe, grinnik... +1, juist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gezien yorick! ook grinnik +
voor zachte lenzen: was je handen, en spoel goed, want zeepresten in je ogen is niet fijn.
houd met je middelvingers de oogleden uit elkaar, kijk naar een punt in de verte, en pluk met duim en wijsvinger de lens uit je oog.
vooral het in de verte kijken is van belang, anders ben je geneigd je oog dicht te knijpen.
succes!
13 jaar geleden
Ik heb 40 jaar lenzen gedragen en deed het altijd zo: Voor harde lenzen: Natuurlijk eerst je handen wassen. Dan aan de tafel gaan zitten. Je rechteroog een beetje opensperren en met je rechterwijsvinger de ooghoek naar buiten trekken. Je oog gaat dan wat dicht en de lens valt er vanzelf uit. Niks gepulk in je oog. Hand er onder houden of laten vallen op een handdoek o.i.d.
Lens schoonmaken en opbergen. Dan de procedure herhalen met de andere lens.
Een kind kan de was doen.