Welke effecten hebben toevoegingen bij shampoo?

Op shampooflesjes zie je allerlei toevoegingen staan: vitamine A,B,E, kamille,honing, lavendel enz. Maar hoe kan dat enig effect hebben als je je haar bij het wassen na 10 seconden alweer uitspoelt.
(Vroeger las je nog wel eens de aanwijzing om de shampoo even te laten zitten voordat je die met water uitspoelt maar dat hoeft voor de fabrikant kennelijk niet meer).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Het effect is dat mensen het graag en met goed gevoel kopen.

Al die tientallen chemische producten met hun ingewikkelde namen zegt de meeste mensen niets, maar als er vervolgens ook staat dat er honing of lavendel inzit, dan klinkt dat als een bekend natuurproduct, en denken veel mensen: Oh, dan zal het wel goed zijn!

Toegevoegd na 1 minuut:
producten moet eigenlijk zijn: ingrediënten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eigenlijk gewoon pure onzin zodat mensen het kopen omdat ze denken dat ze er beter van worden.