Ik zoek een modieus zakelijk cobert-achtig jasje voor alletijds gedraag. Is dat een blazer, of hoe heet dat?

http://shop.wefashion.com/Colberts-blazers/HEREN-BLAZER-pc2ysKA4QMq.0AAAElV0U4aFDhuv4KA4QMdIYAAAEuCqcbbzvo-wefashion-nl-Site-WFS-nl_NL-EUR.html?FilterProductID=WBQKA4QMYlcAAAEuObUbbzvo&SearchParameter=

Bovenstaande link verwijst naar een soort jas wat ik wil, maar ik wil wel zo'n ding gewoon dragen als vest, of als jas. Elke dag, maar ook binnen. Het is voor de zomer.

Hoe heet zo iets, waar moet ik op zoeken.. want een blazer schijnt niet voor alletijds gebruik/gedraag te zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je bepaalt zelf of en hoe je het wilt gebruiken/dragen.
Of je nou een Blazer of een Colbert wilt dragen maakt verder niet uit. Een Blazer is altijd wat dunner van stof dus misschien geschikter voor de zomer.
Onderstaande legt nog even het verschil uit tussen een Colbert en een Blazer.

Het jasje en de blazer, ze lijken op elkaar. Maar... er zijn subtiele decalages. De blazer vond zijn oorsprong rond 1940, heeft altijd glimmende knopen (vaak ook een dubbele rij aan de voorzijde) en achter twee splitten. Vroeger werd hij voornamelijk gedragen in de cricketwereld, gestreept of in clubkleuren. Een jasje daarentegen heeft een groter keurslijf. Je kan 'm bij je pak dragen of juist niet. Grootste verschil tussen beide is de textuur en kleur. Blazers zijn altijd effen en gemaakt van een lichte stof. Jasjes kunnen van alle soorten materiaal zijn en eindeloos variëren wat betreft patronen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat klopt, een blazer is een soort colbertje maar dan iets minder formeel. zie ook de omschrijving van wikipedia in de bron