Droge plekken op mijn gezicht Wat kan ik er aan doen?

Heeft er iemand misschien goeie tips die ook echt helpen want ik heb droge plekjes bij me mond en het loopt nu meer door na me wang( nu nog ma 1) ik smeer elke dag zwitsal crème, droog huidje. Mijn gezicht is erg gevoelig. Als ik er zelfs zwitsal crème op doe ( die is parfum vry) prikt het en jeukt het erg en het wordt erg rood. Hoe kan ik het beste me gezicht verzorgen?

Ohja ik was me gezicht met lauw water dan verdwijnen de schilfers en vuil ervan af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.1K

Het beste antwoord

Ik raad je aan bij een goede drogist een reinigingsmelk, tonic en goede dag- of nacht-creme te halen. En elke avond voor je gaat slapen eerst met de reinigingsmelk op een wattenschijfje je gezicht af te doen, (vanaf je neus naar buiten) En daarna met de tonic hetzelfde te doen. Daarna smeer je er een lekkere laag creme op. Let wel op dat de producten voor een droge en gevoelige huid zijn!! Verder zou je 1x in de week een maskertje voor de droge huid kunnen gebruiken. Ga er lekker voor zitten, maak eerst je huid goed schoon, scrub je gezicht met een milde scrub (ook voor de gevoelige huid) op die manier gaan alle schilfertjes eraf. En daarna een masker op doen. Het garnier confort voedend masker kan ik je aanraden. Als je nog meer informatie wil hebben zoek dan eens op youtube naar gezichtsreiniging routine of iets in die trant.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik smeer er altijd Sudocreme op dat werkt meestal wel alleen het gaat in het begin even prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Sudocreme is echt een supercreme en helpt tegen bijna alle huidirritaties. Alleen voor overdag en in je gezicht is het witte waasje niet zo handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de apotheek
Zwitsal lijkt een mooi product, maar veel mensen zijn er allergisch voor.
Witte vaseline is veel beter en veel goedkoper bij droge plekjes. Smeer het er voor het slapen gaan lekker dik op. Was je gezicht de volgende ochtend met idd alleen water en smeer er dan weer een dun laagje vaseline op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb soms precies hetzelfde, toen naar de huisarts gegaan bleek het een heel lichte vorm van eczeem. Nu heb ik een creme en totaal geen last meer!! Succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou uierzalf (geen uiercreme) proberen.
ontsmettend en verzorgend.
13 jaar geleden
vaak gaat dit om een schimmel en door zelf maar aan te modderen met creme smeer je het uit over je hele gezicht
ga naar de huisarts dan ben je er zo van af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je adviseren om een dagcreme te gebruiken voor de gevoelige, droge huid. Kies er eentje die geen chemische rommel en parfum bevat, dus een creme op puur natuurlijke basis. Ik heb zelf goede ervaring met producten van Weleda en Dr. van der Hoog. Van Weleda gebruik ik geen dagcreme, maar een hydraterende creme op basis van amandelolie. Die is heel lekker voor je huid.

Zie voor mee info hun websites:

http://www.weleda.nl/

http://www.dr-vanderhoog.nl/nl/ Op deze site kun je ook een gratis test doen om te kijken wat voor type huid je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen is het verstandig om veel water te drinken.
Daarvan krijg je een veel minder droge huid.
ten tweede kun je het beste niet teveel aan je gezicht doen gewoon wassen met water zonder zeep want van zeep droogt het ook weer uit.
En tot slot een dagcreme en snachts een nachtcreme.
die hoeven echt niet zo duur te zijn dat kan ook gewoon van het kruitvat of van nivea ofzo als je maar smeert.
Zwitsal is geen goede optie daar zijn veel mensen allergies voor.
Als je huid echt open gaat zoals bij je mondhoeken kun je er het beste een beetje vaseline gebruiken.
Sudocreme zoals iemand hierboven zegt is inderdaad ook erg goed maar dan loop je al snel met een wit gezicht rond en bij vaseline zie je niets.