Is er een, liefst natuurlijk(hulp)middel, tegen overmatig transpireren?

Het is al uitgezocht dat ik niets lichamelijks mankeer dus de oorzaak zal wel onbekend blijven maar een echt middel is er ook niet.. wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3K

Het beste antwoord

Odorex Extra Dry, alles behalve natuurlijk maar het werkt echt! 's Avonds voordat je naar bed gaat je oksels wassen, Odorex erop deppen met evt. een watje (lotion) De volgende ochtend weer je oksels wassen en je kan dan gewoon nog deo gebruiken maar eigenlijk is dat niet eens nodig. Het werkt ongeveer 3 dagen!
Ik breng het donderdags aan en ben dan het hele weekend tranpspiratie vrij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan ook écht wel DEPPEN en niet per ongeluk wrijven! Want dan gaat het vreselijk irriteren!

Andere antwoorden (5)

Volgens mij niet.

Het is een puur lichamelijke eigenschap en wordt gestuurd door warmte, hormonen of als reactie op bepaalde stoffen.

Ik ga bijvoorbeeld heel erg zweten als ik syntetische stoffen draag, ongeacht of het nu warm of koud is.
Daar is de oplossing: geen syntetische rommel dragen.

Bij een vrouw in de overgang heb je de zgn opvliegers, dat is hormoongestuurd.
Daar zijn evt (estradiol) pleisters voor die de hormoonhuishouding enigszins herstellen.

Maar er zijn ook gewoon mensen die meer zweten dan anderen, net zoals er mensen zijn die niet zweten. Een deel is simpelweg genetische aanleg denk ik. en dan is er bij mijn weten niet een kant en klaar middeltje voor behalve ventilatoren airco's en dat soort lapmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb op deze vraag al eerder geantwoord: een blokje aluin bij de drogist (staat/hangt bij de scheerspullen)
bij mij helpt t
en ik was echt van het type gutsend zweet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het de meest ideale oplossing is laat ik even in het midden. Maar je hebt tegenwoordig deodorant met zilver-nanodeeltjes. Zilver sluit in feitte de zogenoemde zweetklieren af, waardoor het in theorie onmogelijk word om te transpireren...

Nadeel hiervan is dat het nog steeds in een experimentele fase zit, waar het nanodeeltjes betreft. Dus de werking op lange termijn is nog niet geheel bekend...

En zilver is een edelmetaal. dus een natuurlijk (hulp) product...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Je loopt op het strand dan wel te glimmen als Gerard Joling ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een ander bijkomend probleem... Maar ken weinig mensen die deodorant gebruiken terwijl ze zich insmeren met zonnebrand...
Katoenen kleding dragen en bij voorkeur geen synthetische stoffen. Odaban schijnt een erg goede anti transparant te zijn, surf hiervoor naar bijgevoegde link. Hopelijk heb jij er ook baat bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook altijd heel erg getranspireerd. Met name onder mn oksels. Ik schaamde me altijd dood voor die eeuwige plekken onder mn armen. Nu gebruik ik al een paar jaar Deoleen. Het is verkrijgbaar als spray en als roller; vooral de roller werkt heel erg goed. IK heb sindsdien nergens meer last van. In hoeverre het natuurlijk is weet ik niet maar je hebt de keuze uit ongeparfumeerd en uit ongeparfumeerd/zonder alcohol. De verschillen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
De deo is te koop bij o.a. het kruidvat en D.A drogist. Meestal niet bij de supermarkt.
Probeer het maar een keer, is de moeite waard! Lees ook het onderzoek op onderstaande link!