roze huid na wondheling

na dat mijn wondje genezen is en eraf gevallen is..blijft mijn huid op die plek veel rozer dan de rest van mn huid.
hoelang houd dit aan?is er een manier dit proces naar gewone kleur te herstellen?ik las ergens op t net..in de zon zitten..maar hou k daar geen pigmentvlek aan over?

liefs donna

Toegevoegd na 25 minuten:
bedankt voor de reacties..:even ter verduidelijking|:dit gaat dus om een plekje die al genezen is.hier hoeft geen huid meer overheen te groeien..hij is na wondgenezing rozer gebleven dan de rest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
45.2K

Het beste antwoord

Als je het heel erg vind, of het zit op een ontsierende plek, kun je een litteken creme kopen. Dat helpt echt. Biodermal heeft er een creme voor en ikzelf heb Dermatrix, bij de apotheek gekocht, gebruikt. Dat roze plekje is gevoeliger en kan idd eerder verbranden in de zon en er zo altijd anders blijven uitzien. Dermatrix bevat collageen dat de huid weer dikker dus sterker maakt. Is me aangeraden door een dermatoloog. Dus als die het niet weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gaat snel weg groeit weer nieuw huid overheen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De roze kleur kan een hele tijd, soms weken aanhouden. Ik zou daar nu net niet mee in de zon gaan zitten, omdat die nieuwe huid heel teer is.
Het enige wat je kan doen is een beetje make up erover, en wachten tot de huid weer normaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duurt een lange tijd, kan wel de hele zomer zichtbaar blijven. Als je in de zon gaat, goed insmeren. De nieuwe huid verkleurd anders dan de oude huid, vandaar dat t een tijd zichtbaar blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer het plekje twee keer per dag in met een klein beetje Calendula-creme van VSM. Dat is een creme op natuurlijke basis met goudsbloemextract (calendula). Dit werkt helend bij lichte huidbeschadigingen zoals brand- schaaf- en snijwondjes, schrale huid, irritatie enz.

Ik heb altijd zo'n tube in huis en gebruik het voor allerlei huidkwaaltjes, ook om littekentjes te behandelen. Het werkt heel goed: herstellend en verzachtend. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan een "opkomend litteken" zijn, je moet het goed insmeren met zalf (er is bij de etos een speciale anti letteken zalf, ben de naam even kwijt)
als je elke dag het goed insmeert heb je kans dat het verdwijnt.

dit kan een litteken zijn, je hoeft er niet per se aan gezeten te hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar. Die jonge, roze huid heeft nog geen (of weinig) pigment. Dat komt vanzelf, al kanhet best een jaar duren voordat je er niets meer van ziet.
Let deze zomer goed op dat je op die plek niet verbrandt. Door het pigmentgebrek kan dat gemakkelijk gebeuren.
Volgend jaar is er niets meer van te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet in de zon ,wel insmeren met vitamine e zalf is vaak opgelost in olie ,het hoeft geen dure te zijn ,in de zon insmeren met hoge factor