Hoe kan je gerstekorrels wegkrijgen/voorkomen?

Ik heb hier veel last van, vooral rond om mijn ogen, maar ik had ook ergens gelezen dat je dit stuk huid niet mag 'scrubben'. Ik heb trouwens nog nooit ergens 'gescrubt'
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.9K

Antwoorden (4)

De schoonheidsspecialiste kan ze zo verwijderen.
13 jaar geleden
Gerstekorrels komen vooral voor op een droge huid. Dat is dus gelijk een tip om ze te voorkomen. smeren met hydraterende creme!

Gerstenkorels gaan bijna nooit uitzichzelf weg, de schoonheidsspecialist kan ze makkelijk verwijderen. met een speciaal naaltje snijdt ze al het ware een kruisje op de plek waar de gerstenkorrel zit. snijden is in dit geval een groot woord, je kunt waarschijnlijk zelf al zien dat de huid op de gerstekorrel heel erg dun is. (het zal waarschijnlijk niet eens gaan bloeden.)
Hierdoor ontstaat er een soort envelop opening waarna ze de gerstekorrel er zo uit haalt.(het is een soort compact wit bolletje) Het is echt een klusje van niks. Dus als je, je er aan stoort....maak een afspraak met de schoonheidspecialist.

scrubben onder je ogen is geen goed idee. je huid is daar veel te teer. Daarbij gaan je gerstekorrels er ook niet door weg. Dus laten verwijderen en smeren met een hydraterende creme en je zult er een stuk minder last van hebben/ voorkomen dat je weer nieuwe gerstenkorrels krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral niet zelf aankomen. Ga naar de huisarts en vraag om een verwijzing voor een dermatoloog of huidspecialiste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt voornamelijk voor op een vochtarme huid. Daarom goed water drinken en hydraterende creme dagelijks opbrengen.
Langs een schoonheidsspecialiste gaan. Die haalt het vakkundig weg.

Toegevoegd na 4 minuten:
Iris Hydraterende crème van Weleda herstelt en reguleert de vochtbalans in de huid, mede dankzij het toegevoegde iriswortelstok-extract. De jojoba-olie in de creme maakt de huid bovendien bijzonder glad en zacht. Een ander waardevol ingrediënt van deze Iris creme is goudsbloemextract (Calendula). Goudsbloem heeft een rustgevende werking en geneest daarnaast kleine ontstekingen.

Is niet op dieren getest!
Bronnen: