Hoe train je, je schouders en rug?

Wat is een goede manier om je schouder en rugspieren te trainen? Wel thuis zegmaar, dus niet in de sportschool.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (7)

Schouders en rug is opdrukken. Wanneer je je handen verder naar buiten plaatst, train je meer je schouders en rug dan je triceps. Ook train je hiermee je borstspieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basis is pull upps ( Optrekken ) Aan de deur of aan een stang. Dat is echt KILLING voor je rug. Echt de beste oefening. Bovendien pak je daar ook meteen je schouders mee.

Push Ups ( Opdrukken ) voor je Schouders en Armen ( Tevens ook Rug ). Je kunt ze breed pakken wat goed is voor je Borst, Smal voor je rug en armen, en gemiddeld voor je schouders.

Ik weet niet of je gewichten hebt thuis? Daar kun je ook een heleboel schouderoefeningen mee doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sex, in afwisselende posities.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het wel eens geprobeerd dan, voordat je minnetjes gaat geven?
Pilates is een hele goede manier om je rugspieren te trainen zonder sportschool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rug en schouders voor beginners
Ga rechtop staan met je benen uit elkaar en je knieën licht gebogen. Trek je buikspieren aan en houd je armen gestrekt langs je lichaam, met je handen geopend en de handpalmen naar je lichaam gedraaid.

Breng nu langzaam je armen zijwaarts omhoog tot op schouderhoogte en dan weer langzaam omlaag. Concentreer je op de spieren van je schouders en armen. Doe dagelijks drie oefeningen van elk ongeveer twaalf herhalingen.

Rug en schouders voor gevorderden
Als je lichaam aan deze oefening gewend is, kun je gewichtjes gaan gebruiken. Door te oefenen met gewichten ga je extra vet te lijf en versterk je je spieren. Neem nooit te zware gewichten. Met een normale lichaamsbouw heb je meer dan genoeg aan twee à drie kilogram.

Vaak wordt aangegeven dat je de gewichten thuis kunt vervangen door huishoudelijke producten, zoals een fles water of een pak suiker. Hierop heb je echter veel minder grip dan op de gewichtjes die speciaal voor dit soort oefeningen zijn vormgegeven. Een pak suiker is dan misschien wel goedkoper, maar het vergroot de kans op een verkeerde houding en blessures.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je handen staan en push up's doen, als dat niet gaat, tegen de muur. Optrekken natuurlijk ook. Hierbij kan je ook je handen in verschillende houdingen zetten om verschillende spieren aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga aan de zijkant van je bed zitten met je rug naar het bed toe en plaats je handen op de rand van je bed (handen dus naar achteren alsof je wilt afduwen) en ga dan in zit houding jezelf opduwen, dat is een goede training voor je schouders en je boven rug.