Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een vriend van mij heeft blond haar op zijn hoofd, maar rode baardhaartjes, en hij verft het absoluut niet. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat had mijn vader ook. En mijn zus en ik zijn allebei met rood haar geboren, maar dat is daarna blond geworden. Blijkbaar kan het in je genen zitten dat je deels roodharig en deels blond kunt zijn.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daar heb je dan andere pigment cellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is normaal. De meerderheid van blonde mannen hebben roodachtig baardhaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt inderdaad verschillende kleuren haar hebben op de verschillende plekken. Mijn man is donkerblond, en heeft ook rode baardharen.
Overigens is het normaal om ook op bijvoorbeeld je hoofd meer kleuren te hebben, maar dan overheerst vaak één kleur. Maar vaak zie je dan ook wel wat lichtere of donkerder haren er tussen zitten. Daaraan zie je vaak of het geverfd is, dan is het zeer egaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het kroes haar, dan zie je dat inderdaad wel vaker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahah dat kan heel gemakkelijk.
Ik had vroeger rood haar en dat is nu donker bruin. Maar als ik mijn baard laat staan dan wordt deze rood.
Dat heeft te maken met verschillende pigment op verschillende plekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flavius: latijns voor blond/rossig. Kwam ook toen al voor dat mensen beetje van beide waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding