Vanaf welke bedrag ongeveer is een horloge tot de 'luxe' of duurdere klasse te rekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind een horloge van meer dan 5 euro al duur... Ik draag er geen, want heb altijd mijn gsm (met klok) bij me. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In tegenstelling met jou ben ik een echte horlogefreak en heb er zeker 15 stuks.
Ik ben dan ook regelmatig te vinden op horlogefora en -sites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoveel mensen, zoveel verschillen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een collega zij heeft bijna elke dag een ander horloge om, naargelang heb bij haar óutfit past. Ik heb ook eens gelezen dat vrouwen een horloge kopen omdat het goed staat bij de rest van de kleding, mannen omdat het zeldzaam, duur en/of een zekere coole status heeft.:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Coen123
Wat jij zegt over dat vrouwen horloges hebben die bij hun kleding past dat herken ik hoor!
Ik heb zelf meerder horloges die bij mijn kleding passen.
Toen ik een rood leren jasje kocht heb ik er ook een horloge bijgekocht met rood leren bandje .
En een vriendin van mij heeft een hele verzameling horloges die bij haar kleding passen ongeveer 30 in totaal.
Mannen doen dat volgens mij niet.
Ik heb van mijn ouders vorig jaar een horloge gekregen van €130(van Guess)omdat ze wisten dat ik die mooi vond.
Het merk vindt ik niet belangrijk en ik hou ook niet van mensen die lopen te showen met zoiets.
Of het als luxe of duur beschouwt wordt vindt ik oppervlakkig en onbelangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Laurene typische vrouwelijke reactie haha. Ik vind merk wel belangerijk ook omdat betere merken gewoon beter spul leveren en dat is in bijna alles zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar ik heb natuurlijk ook geen problemen met mensen (vrouwen) die absoluut geen belang daaraan hechten en dragen wat ze vooral leuk vinden, dat doe ik zelf ook wel. Maar een duurder Armani horloge bijvoorbeeld, zou ik niet nemen omdat je 90% betaald voor de naam (of styl ) en 10% voor horloge zelf.

Het beste antwoord

In mijn optiek is dat vanaf ongeveer 400 euro. Dan laat ik wel de extreem dure horloges buiten beschouwing, want die voegen m.i. niets toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat jij als extreem duur ziet. Ik zelf draag nu een merkhorloge van 375 euro. Niet extreem duur maar ook niet gemiddeld denk ik. (100-150)Mijn omgeving vind hem wel 'duur'. Ik ben er erg blij mee, omdat ik nog nooit een duurer horloge heb gekocht voro mezelf. MijMaar het brand/merk maakt horloges van 300-3000 euro. IK denk dat de gemiddelde prijs wel op 750 euro ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb onlangs een Maurice Lacroix Milestone gekocht, weliswaar 2e hands,maar die kostte bij uitgave 1485 euro.
Zit nu te wachten op een Obea (nee, daar had ik ook nog nooit van gehoord) maar die kost dan ook maar 18 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij verzamelt allerlei horloges ook minder dure merken dus? Ik heb er een paar en probeer horloges te vinden die bij mij passen. Ik heb een goede baan maar ga niet met een Rolex op naar mijn werk (als ik die al zou kunnen betalen). Wat ik nu heb is wel merk en past denk ik goed bij mijn. Ik ben merkenfan en zou bijvoorbeeld nooit met een goede replica Rolex van 300 euro gaan lopen.

Andere antwoorden (3)

Rond de 1500 zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij betreft vanaf ongeveer 15 euro.

Veel meer zal ik voor een horloge niet gauw uitgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kan je toch niet iets betrouwbaars voor krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk wel! Er staat alleen geen duur merkje op....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hhaha;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk maar eens op ebay, daar staan veel gelikt uitziende horloges te koop aangeboden, waarvan de verzendkosten hoger zijn, dan het hoorloge kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk wel dat je een redelijk goed betrouw baar horloge kan kopen rond de 100 euro van Seiko of Cashio. Maar onder de 50 euro zou ik er niet bijzonder veel vertrouwen in hebben.
Dat is moeilijk te zeggen. Voor de een zal luxe beginnen bij 100 euro en bij de ander zal dat vanaf 5000 euro luxe worden genoemd. Er zijn veel merken en typen horloges die het bedrag van 10.000 euro met gemak ver overstijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen zijn de Rolexen, Omegaas en vooral de Breitlings tot de duurste horloges te rekenen. Ik heb er net nog eentje gezien 3200 euro wel supergaaf. Er zijn er wel die 10000 overstijgen maar ze zijn in principe wel betaalbaar (als je duizende euroos over hebt voor een tophorloge (en naam)). Daaronder heb je een subgroep zoals Rado, Hamilton, Tissot ez.