Waarom wordt je haar stijl van een stijltang?

Hoe werkt zo'n ding eigenlijk? Het wordt warm en poef, je haar is stijl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psst... Je haar wordt er steil van, en dat kan een bepaalde stijl zijn ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleerde het op google, die verbeterde mij met een lange IJ :)

Het beste antwoord

haar heeft haarbruggen, en haarbruggen vormen de 'vorm' van je haar, dus of het slag heeft, krulletjes, stijl is, noem maar op.

Een stijltang verwarmt die haarbruggen, waardoor ze even slap zijn, als ze dan ook nog eens platgestreken worden door die platen, dan is het inderdaad net een strijkijzer. Dan worden de haarbruggen weer koud, en dan blijven ze zo in plek.

Krullen komen vervolgens wel weer terug doordat de haarbruggen het liefst terug gaan naar hun eigen vorm, en dus uiteindelijk weer krulletjes worden (dus niet precies gelijk aan een strijkijzer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het werkt hetzelfde als een strijkijzer, je haar wordt warm en de kronkels gaan er uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de warmte en omdat het een glad oppervlak is, vergelijk het met een strijkijzer, die maakt dingen ook glad met warmte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de combinatie van warmte, stoom en keramische vlakke platen! Worden je haartjes zijdezacht van :)