Helllup! Ik word kaal?!

Ik begeef me nu al geruime tijd in een stressvolle situatie.. Men zegt dat dit haaruitval kan veroorzaken.. Maar ik verlies wel heel veel haar.. Iedere borstelbeurt kost mij zeker een haar of 10.. Ook heb ik jeuk, maar zeker geen luizen, en verzorg mijn haar net zoals ik altijd deed, met hetzelfde product... Vreemd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Stress kan idd haaruitval veroorzaken. Eet gezond! veel fruit en groente en doe aan sport, dit kan je stress verminderen. Of ga naar je huisarts en vraag om hulp

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel wat mensen maken zich zorgen omdat ze veel haren verliezen. Dat is erg logisch gezien de esthetische en sociale betekenis die haar toegedicht krijgt. Angst voor kaalheid komt ook vaak voor. Dat alles heeft grote gevolgen voor het sociaal en psychologisch welzijn.

Toch is er geruststellend nieuws als je last hebt van haaruitval. Haaruitval leidt namelijk niet noodzakelijk tot kaalheid. Meer nog, het zijn twee verschillende fenomenen. Kaalheid wordt pas zichtbaar als je zeventig procent van je haren verliest.

Oorzaken van haarverlies

Heel wat oorzaken liggen aan de basis van haaruitval. InfoTalia somt ze even voor je op.

Oorzaken van haaruitval:

Erfelijke aanleg
Hormonen
Milieu
Invloeden van buitenaf
Medicijnen
Gebeurtenissen (bijvoorbeeld een bevalling, de overgang)
Ziekte

Bij mannen treedt haarverlies vooral op door de erfelijke bagage en bij vrouwen liggen meestal hormonale invloeden aan de basis van haaruitval.

Je haarverlies meten

Om te weten met welk soort haarverlies je te maken hebt en wat je er bijgevolg aan kan doen, is het belangrijk om je haarverlies te meten. Je moet bijhouden hoeveel haren je zoal verliest op een dag, de wijze waarop je de haren verliest en vanaf welk ogenblik je haren begon te verliezen.

Eerst en vooral vermelden we dat iedereen zo’n honderd haren per dag verliest. Neem je een bad of douche? Dan is het normaal om die dag tweehonderd haren te verliezen. Anders is het als je ’s morgens na het wakker worden, haren op je hoofdkussen bespeurt, of als je veel haren verliest bij het kammen. Probeer de hoeveelheid haarverlies in te schatten, dat is een belangrijke indicator bij het diagnosticeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd. Kan ook door stres, eczeem, ziekte, medicatie,...
Heb je vlekken op je hoofdhuid? Kzou toch naar een specialist laten zien.
Wat ik had gebruikt voor haaruitval"OMNIVIT" vond ik heel goed;) veel succes