Hoe krijg je shampoo volledig uit je haar?

Ik heb vrij lang haar en merk de laatste maanden dat ik na het wassen en drogen van mijn haar nog steeds plekken met shampoo in mijn haar voel. Ik spoel mijn haar minstens 15 minuten na het wassen en probeer echt met de douchekop overal te komen (bovenaan hoofd, met haar naar beneden etc). Ik weet echt niet hoe ik het nog beter kan spoelen dan ik nu al doe. Kort knippen is geen optie btw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12.9K

Het beste antwoord

Als je dik en lang haar hebt is het lastig om de shampoo er goed uit te krijgen.

Toen ik dreads had werd geadviseerd om shampoo van te voren met water te mengen. Anders was het er niet uit te krijgen. Dit werkte prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je moet je haar 'bewegen' tijdens het spoelen. Als je alleen de douchekop erop houdt, dan glijdt het water van je haar en komt het niet bij de onderste lagen.

Goed met je handen het haar regelmatig optillen en masseren. Maar je kunt ook je haar borstelen of kammen tijdens het spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoelen, spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Daarna nog een keer naspoelen. Met veel water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan de shampoo voor gebruik eerst iets verdunnen met water zodat je minder schuim krijgt.

om het helemaal uit je haar te krijgen zal je dus toch moeten blijven spoelen. bij mijn dochter (lang dik haar) doe ik eerst de onderkant van het haar zodat hier het meeste uit is. vervolgens begin ik bovenaan.
masseren zodat de shampoo belletjes goed loskomen, en dan met 1 hand om het haar pakken en naar beneden bewegen (de bellen in de shampoo zijn lichter dan het water, dus hiermee verwijder je ze wat makkelijker dan met alleen maar spoelen) en dan herhalen tot het water helder (zonder bubbels is)
daar waar het haar het meest dekt (achterhoofd) zal je het haar extra goed moeten masseren en bewegen om alles te verwijderen.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed met je vingers wrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook aan de shampoo zelf liggen. Veel shampoos (vooral de extra verzorgende varianten) laten een laagje op je haar achter. In eerste instantie zorgt dat ervoor dat je haar glans en gespleten punten niet opvallen, maar dat laagje bouwt steeds verder op tot je haar er zwaar en dof van wordt en aanvoelt alsof je het niet goed hebt uitgespoeld.

Probeer dit eens: was je haar een tijdje met babyshampoo, en gebruik geen conditioner. Als wat ik net beschreef inderdaad het probleem is, zou het binnen een paar keer al merkbaar minder moeten zijn. Zodra je haar na het wassen weer helemaal schoon voelt, kun je je favoriete shampoo weer gaan gebruiken, waarbij je zo af en toe de babyshampoo gebruikt om te voorkomen dat het verzorgende laagje te ver opbouwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gebruik je teveel shampoo, verminder met de helft en was je haar dan 2 keer.

Anders van shampoo verwisselen, als het niet helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet sowieso niet te veel shampoo gebruiken. En als je het in je haar hebt gedaan en goed hebt gewassen, moet je onderaan beginnen met uitspoelen, als je bovenaan begint zakt alles naar beneden.. Dus als je onderaan begint moet je goed met je handen bewegen en veel water er door heen laten gaan. Ga dan steeds verder naar boven. Als je bij je hoofd komt, moet je goed je hoofdhuid masseren. Dit voorkomt dat het snel vet wordt. ( je haar wordt sneller vet als je shampoo resten er in laat zitten ). Als je dit goed hebt gedaan dan ga je nog even na spoelen... En je bent klaar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij logischer om van boven naar beneden te wassen dit ivm het feit dat de douchekop het water van boven naar beneden spoelt? -_-"
Dus goed bij je hoofdhuid beginnen met uitspoelen en vervolgens bij de punten;) anders heb je noch shampoo onderaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde onlogischer om v beneden naar boven te spoelen
Je haar goed doorspoelen terwijl je met je handen je haar goed 'beweegt' en tussendoor een keer helemaal uitknijpen en weer opnieuw spoelen. Daarna nog met wat kouder water spoelen, als je haar dan overal de 'nieuwe' temperatuur heeft weet je dat je overal bent geweest met het water. Succes

Toegevoegd na 3 dagen:
Oh, en dan vergeet ik er nog bij te zeggen dat het spoelen met koud water ook nog eens goed voor je haar en je lichaam is. Je haar gaat er meer van glanzen omdat de haarschubben zich sluiten. En het is goed voor je bloedsomloop.