Kan ik opgeloste paracetamol op mijn benen smeren als verdovend middel voordat ik mijn benen epileer?

Of is dit af te raden? Motivatie van het antwoord graag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.7K

Antwoorden (14)

Er bestaan pijnstillers in de vorm van gel (b.v. Advil).
Maar mij lijkt het onzin. Pijn voel je met je hersenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de zenuwen verdoofd geven die ook geen pijn door.
Opgeloste paracetamol werkt niet verdovend en zeker niet op de huid.

Je kunt je benen beter eerst onder de koude kraan houden, maar dat zal ook maar minimaal werken.

Wie mooi wil zijn moet óf pijn lijden óf scheerschuim en een scheermes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat lijkt mij niet...misschien een ander middel?bv zo'n zalf die je kan smeren als je spierpijn hebt?Weet zo de naam even niet,of andere een ontharingscreme??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of het werkt, maar is het geen idee om je benen eerst min of meer te verdoven met een zakje ijsklontjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol werkt als je het inneemt. Niet als je het op je smeert. Je legt toch ook geen pilletje op je hoofd als je hoofdpijn hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Whahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha een goeie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou wel ideaal zijn trouwens ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pilletje op je hoofd whaha..., dolkomisch! Dank u voor deze lach ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ prachtig...doet me denken aan mijn dochter toen ze klein was..stopte een zetpil in haar oor, omdat daar pijn deed..
Met een goed epileerapparaat ( bv van Braun ) voel je amper wat. De "pijn" is echt te verwaarlozen. En doe het anders NA het douchen, dan is je huid lekker zacht.
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
- ?
MissBiggie
13 jaar geleden
Thnx :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet na het douchen!
Dan is je huid te zacht.
Fijn voor scheren.
Niet voor epileren.
MissBiggie
13 jaar geleden
Ja, wie weet. Ik heb er geen last van
Waarom zou je dat doen? Het is veel handiger om eerst je benen te scheren en als de stoppeltjes terug komen die met een epileerapparaat (evt. met ijskoeling) te verwijderen. Doet het niet zoveel pijn als bij langere haartjes. Ook kan je eerst even een hete douche nemen.
Je moet dan wel op tijd bedenken wanneer je je benen glad wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lidocaine verdooft de huid een klein beetje... das verkrijgbaar op recept. het wordt ook wel bij aambeien gebruikt... het is een tubetje witte zalf. paracetamol moet je gewoon als pilletje innemen heeft verder op de huid geen enkel effect....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook een ladyshave met aan het eind een koelelement die doe je in de diepvries en als je je gaat scheren die je het aan je ladyshave en dat verkoelt het pijn een beetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je paracetamolpillen oplost en op je benen smeert, smeer je ze vooral in met de vulstoffen van de pillen. Als je daarna gaat scheren, denk ik dat het risico op irritatie alleen maar groter wordt.
Dus gebruik een goed scheermiddel: gel, schuim, wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, alles kan.

Maar het zal niet helpen tegen de pijn, dat is uit de antwoorden wel duidelijk geworden.

Maar je zou wel gewoon een paar paracetamollen kunnen slikken, een half uur voor je gaat epileren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Paracetamol werkt alleen als het via oraal gebruik in het bloed opgenomen wordt en het de zenuwbanen "van binnenuit" bereiken kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn al goede antw gegeven.
als je je benen continue wilt ontharen
overweeg dan een gewone ontharingscréme ipv
epileren. werkt heel goed.

kijk eens hier voor meer info
http://www.ontharen.net/ontharingscreme.htm
en hier voor het middel dat ikzelf altijd gebruikte
en dat deed mij geen pijn.
http://www.veet.nl/vragen/ontharingscremes.html

Toegevoegd na 44 seconden:
opgeloste paracetamol zet geen zoden aan de dijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag Emla creme aan je huisarts.. Dat kan je op de huid smeren en verdooft het tijdelijk (ongeveer halfuurtje) Ik gebruik het zelf ook voor laserbehandelingen (ontharing).

Toegevoegd na 2 minuten:
Meestal wordt emla creme gebruikt voor wondjes e.d. met name bij kleine kinderen.