Welke haarkleur komt het meest voor in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
21.5K

Het beste antwoord

Volgens de onderzoekers overheerst een donkere (natuurlijke) haarkleur in Nederland. Vijfenveertig procent van de vrouwelijke bevolking is brunette, bij de mannen heeft 41 procent bruin haar. Natuurlijk blond is zowel bij de vrouwen als mannen met 40 procent vertegenwoordigd. Een op de tien mannen heeft zwart haar, bij vrouwen is dat slechts 3 procent. Er zijn meer grijsharige vrouwen (6 procent) dan mannen (5 procent) en 5 procent van de vrouwen heeft rood haar tegen 3 procent van de mannelijke bevolking. Mannen zijn over het algemeen tevreden over hun haarkleur (88 procent), terwijl iets meer dan de helft van de vrouwen toch een andere kleur zou willen hebben. De associatie dat vrouwen met blond haar dom zijn, gaat volgens de onderzoekers niet op. Uit de onderzoeksresultaten bleek dat 11 procent van de ondervraagde blonde vrouwen een universitaire opleiding volgt of heeft gevolgd, tegenover 7 procent van de niet-blonde vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk donkerbruin tot lichtbruin. Dit is echt een gemiddelde kleur. Zowel blanken als gekleurde mensen kunnen van nature bruin haar hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het z.g. melkboerenhondenhaar. Dat is een mengeling van alle soorten blond haar.