Hoe zorg je (op een goede, goedkope manier)voor mooi, glad, niet pluisend haar met mooie punten?

Ik heb best dun blond haar met een beetje slag. Ik laat mijn haar iedere 12 weken en soms 6 weken knippen, de dooie punten er van af. Maar mijn probleem is dat het snel een beetje pluist en de punten er niet mooi verzorgt uitzien, terwijl ik er alles aan doe: Borstelen, andrelon perfecte puntjes, crèmespoeling etc. Ook zit mijn haar gelijk niet meer als ik heb gewandeld, gefietst etc. Toch doe ik dan een staart in, maar dan werkt het alsnog niet.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, zodat het er mooi en verzorgd uitziet wat goed kan blijven vinden?

Hebben mensen dit ook en heeft iemand een hele goede (goedkope) oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

de Action heeft goedkope haarmaskertjes die goed werken.

een nachtje met olijfolie in je haar en de volgende dag goed wassen (het is er eerder uit dan je zou denken) kan ook

met weer als dit (vochtig) is elk haar wat springeriger, bij mijn dochter zit het bijvoorbeeld als een soort suikerspin om haar hoofd heen, maar droog is het niet (het kan dus zo lijken)

verder zweer ik bij de spuitbusjes van GLiss Kur. (wit klein spuitbusje met goud/bruine dop)

ook kan je wat serum in je haar doen (klein transparant pompflesje met haarolie) Volgens mij ook bij de Action, anders bij kruidvat eigen merk. gebruik hier echter niet teveel van, want dan ziet je haar er vet uit.
(goed verdelen dus, en het is zachter en minder weerbarstig, kamt makkelijker en het knoopt niet zo snel)

probeer in plaats van Andrelon een keer een andere shampooo (andrelon is niet voor elke haar structuur prettig al belooft de verpakking nog zoveel)

Fructis shampo maakt het haar zachter, en de cremespoeling is een stuk dikker en minder waterig zodat je haar niet een groot deel water opneemt maar de voedende bestanddelen.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je dun haar hebt, kan je het best eens in de maand kleurloze henna gebruiken.
het is best wel een gedoe, maar je haar krijgt er een enorme boost van.
je hebt meer volume, en het pluist veel minder.
13 jaar geleden
Mijn haar zit ook niet meer leuk als ik buiten ben geweest, daarom draag ik buiten altijd een petje, hoedje of muts. Om te voorkomen dat ik dan van dat platte mutshaar krijg doe ik mij haar altijd even de andere kant op voordat ik de muts op zet. Als ik m af doe gooi ik het weer de goeie kant op en is het niet plat geworden. En tegen pluizen shampoo van l'oreal met zijde proteïne en argan olie. En de cremespoeling die erbij hoort. En een gladmakend serum voor in het droge haar(niet te veel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met een shampoo en conditioner voor droog haar die je dagelijks gebruikt en heel goed uitspoelt. Gebruik vervolgens een leave-in conditioner in je haar. Kam je haar goed door. Als je haar eenmaal gedroogd of geföhnd is, kun je nog enkele shine drops gebruiken om extra glans toe te voegen. Shine drops zijn niet vettig. Pas op met vettige producten, die trekken vuil aan en daardoor verlies je ook glans.