Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

knellende sokken

Alle sokken en kniekousen die ik heb, beginnen na enkele uren te knellen. Niet dat het pijnlijk is, maar mijn onderbenen en enkels zwellen daardoor op. Ik heb een normaal postuur. Het valt mij op, dat de boorden tegenwoordig allemaal vrij strak zijn. Ik heb diverse sokken en kniekousen uitgeprobeerd in diverse prijsklassen. Alleen hele oude sokken, waar de rek helemaal uit is, zitten het beste. Kent iemand dit probleem en/of heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
18.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Speelt vocht in je benen misschien een rol? Probeer eens een een minuut in je enkel of zo te drukken, blijft er een holletje staan, dan heb je vocht en dan knelt elk elastiek. Wassen kan elastiek doen krimpen, hoewel na véél wassen de rek er weer uit kan gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet echt een oplossing, indien je inderdaad al zoveel verschillende "soksoorten" hebt uitgeprobeerd. Waarschijnlijk houd je lichaam ook wat vocht vast, waardoor de dikkere enkels/voeten kunt krijgen, ongeacht of de sok knelt of niet.

Misschien is het verstandig even te checken waar de vochtophoping vandaan komt. Tot die tijd, lekker slobsokken dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hema heeft sokken die van hele zachte materialen is gemaakt en het heeft ook een kleine zeer elastische zachte boord. Deze zouden toch echt niet moeten knellen.

Wat je ook kunt proberen is, om de boord een keer om te slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste antwoord is: toch één keer een bezoekje aan de huisarts brengen en het bespreken.

als je een normaal postuur hebt en al ZOVEEL sokken geprobeerd lijkt het (sorry) toch meer aan jou te liggen dan aan de sokken dus daar zou ik eens naar laten kijken

Tweede antwoord: zou het helpen, om sokken "helemaal afgestroopt: te dragen, dus zo laag mogelijk laten zakken.

Of sneaker sokken kopen (niet zo warm met dit weer maar mogelijk veel prettiger) die zitten VEEL lager
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Bij mij knellen de sokken ook (vocht) en daarom draag ik steeds kniekousen of een maillot onder mijn lange broek.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding