Hoe komt het dat nagellak sneller droogt als je er olijfolie op doet?

Las laatst in de cosmo dat nagellak sneller droogt als je er babyolie op doet. Wilde ik wel eens proberen maar had geen babyolie in huis dus probeerde het met olijfolie. En het werkt echt heel goed!!
Maar hoe kan dat? (chemisch gezien)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk droogt nagelak, net zoals sommige andere lakken door vochtigheid in de lucht.
Dus als je er olie op doet of gewoon water, als het maar vochtig is.
Dan droogt het sneller, omdat je de cocentratie vocht hoger maakt.