HEeft er iemand iets tegen beschadigd haar

mijn haar is heel erg droog ik heb mayones en fruit en wat groente in-huis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

De beste aanwijzing van slechte haar elesticiteit kun je in je haarborstel vinden. Vind je veel haar in je borstel? Moet je vaak je borstel schoonmaken, omdat er veel haar achterblijft in de borstels? Tenzij je kunt zien dat deze haren de volle lengte hebben en vanaf de wortel er uit zijn gekomen (in dat geval heb je een ander probleem), is er meestal sprake van afgebroken haar. De beste oplossing in dit geval, is een proteine rijke cremespoeling, en/of wekelijks een proteine behandeling, die de haarschacht weer krachtig zal maken.

Zaken als kleurabsorptie of vervaging, en sponsachtigheid en kluwerigheid van nat haar, zijn ook gekoppeld aan poreus haar, maar dan erger. Zo'n zware schade kan alleen door intensieve behandeling en doorlopende verzorging tijdens het stijlen en modelleren van het haar worden verbeterd.

De cremespoeling behandelingen en producten die we vandaag de dag kunnen kopen, kunnen helpen de haren te beschermen en sommige beschadigingen te verminderen, maar de beste manier om gezond haar te houden is preventie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vind je heel wat antwoorden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/haarmasker.146289
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede shampoo en crème spoeling voor beschadigd haar is aan te raden. een creme voeding kan ook maar maakt het haar zwaarder en doffer.

een spray (van glisskur) bv zorgt ervoor dat je haar makkelijker te kammen is, minder snel knoopt, soepeler valt, en minder snel statisch is.

nachtje slapen met olijf olie, en daarna goed wassen wil helpen tegen pluizen of droog haar

is je haar eenmaal beschadigd kan je dit niet herstellen.
wel kan je haar verder beschadigen. (gespleten punten kunnen verder naar boven in splijten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de aveda Damage remedy intensive produkten hebben mijn haar in korte tijd weer gezond gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste remedie....naar de kapper!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de kapper, gespleten punten gaan niet meer aan elkaar groeien.
om te voorkomen:
-cremespoeling gebruiken en even wat langer laten zitten (daarna wel goed uitspoelen anders word het snel vettig)
-zo nu en dan een verzorgingscreme gebruiken