Goed haarmasker?

Ik ben op zoek naar een goed haarmasker voor droog en dood haar. Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (11)

Dof en droog haar
Dof haar kun je bestrijden met het volgende huismiddeltje: verwarm 2 eetlepels olie, 1 eigeel en wat citroensap au bain-marie en breng het mengsel op het haar aan.
Kleurloos haar gaat glanzen als je het na een wasbeurt met azijn naspoelt.
Haar dat door de zon of door het zwemmen in chloorwater is uitgedroogd, kun je verzorgen met vethoudend haarwater.
Ook wat vette zonnecremé, waarmee je normaal gesproken je lichaam insmeert, biedt je haar de nodige bescherming.
(als je je haar na het wassen met bier spoelt, wordt het steviger en houdt je kapsel beter, de bierlucht verdwijnt nadat het haar droog is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon olijfolie warm maken in je haar doen vlecht maken handoek op je kussen slapen volgende dag HEELGOED uitspoelen en je haar is weer iets gezonder en glanst mooi doe dit elke 2 weken

tip; alleen op dagen dat je neit hoeft te werken/school/ergens heen want het kan zijn dat de olijfolie niet goed is uitgespoeld en dan heb je heel vet hair

kijk op youtube: hot oil hair treatmant

ofzoeits :) hihi goodluckk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een flesje bier en een avocado, en doe dit in de blender of staafmixer. Lekker uitstrijken over je pas gewassen haren en een nachtje mee gaan slapen (met een haarnetje om.. de volgende dag uitspoelen en het is zacht als nooit tevoren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LUSH! Lush maakt verse haarmaskers die erg goed zijn voor je haar. Voor droog haar zou je bijvoorbeeld H'Suan Wen Hua kunnen gebruiken, er zit veel ei, avocado, olien, kaneel en banaan in. Je doet in je haar laat het een tijdje zitten en daarna spoel je het uit met je favoriete shampoo. Veel makkelijker dan zelf een masker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er zijn ook gewoon winkels in Nederland en je kan het ook via de nederlandse webshop www.lush.nl bestellen. De winkels vind je in Haarlem, Amsterdam, Rotterdam, Den Bosh, Den Haag en Maastricht. Volg je neus je ruikt de winkel vanzelf!
Er zijn heel veel goede produkten op dat gebied te koop.

Maar het is wel belangrijk om de oorzaak van dat droge haar op te sporen en aan te pakken.
http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/uiterlijke-verzorging/haar/hoe-behandel-ik-droog-haar

En bedenkt daarbij: Een goede verzorging komt van binnen uit. Vitamine B is bijvoorbeeld goed voor je haar.

Gaat jouw vraag over iets zelf maken of over iets kopen??

Hier staan wat tips voor zelfmaak maskers.
Maar gelukkig staat daar ook bij dat niet alles zomaar werkt.
http://www.kapsels.net/tips3/haarmaskers.htm

Haarmaskers kunnen thuis zelf gemaakt worden van:
vanalles en nog wat, zelfs mayonaise heb ik ergens gelezen.

Schwarzkopf heeft een lijn voor droog en beschadigd haar.
Repair Rescue.
http://www.schwarzkopf-professional.com/products/care/bc-bonacure/product-range/bc-repair-rescue/

En nog een tip:
Zo'n haarmasker wat je koopt kun je ook heel goed als styling produkt gebruiken. Het werkt als een soort gel. Vond ik erg prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je donker haar hebt van jezelf: pure henna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak eens zelf een goede eishampoo, alles hiervoor vindt je in de keuken en maak eens een haarkuur van tijd tot tijd. deze sluit de haarschubben en voorkomt zo schade van het haar. Hoe futlozer het haar is, hoe belangrijker zo'n kuur.

Eishamppo;
Roer 1 eiwit en 2 eidooiers goed door elkaar.
Voeg vervolgens 1 theel honing, 1 eetl. olijfolie en het sap van 1 toe en roer goed.Masser dit mengsel direct na bereiding in het natte haar en hoofdhuid en laat het even inwerken. Spoel dan je haar heel grondig en met veel water uit. Deze shampoo beschermt droog haar ook erg goed en maak thet weer zacht en soepel.

Beschermende haarkuur;
Meng 1 eidooier met 2 eetl. olijfolie. Roer hiervoor de olie langzaam door de eidooier. Masseer de pasta vers in het droge haar. Wikkel een badstoffen handdoek om je hoofd en laat het kuurmiddel 30 min. inwerken. Spoel je haar daarna zorgvuldig uit en het geurt ook nog eens heerlijk.
amc
13 jaar geleden
Naar mijn weten is Kerastase een van de betere merken, niet goedkoop, maar ik gebruik het al jaren en vind het super.

Een goedkoop middel zoals een huismerkmasker moet je tweemaal zoveel van op je haar smeren, dus ik ben er achter gekomen dat goedkoop duurkoop is, wat de haarproducten betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal eerst de dode haarpunten moeten laten knippen en dan kun je goede maskers gebruiken. Gebruik geen haarconditioners,die maken je haar alleen maar slap,zoals een wasverzachter met de was doet, maar neem een zelfgemaakte of kant en klaar voedende haar masker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frizz ease van john Frieda is geweldig, kost nog geen tientje, hoeft weinig te gebruiken en ruikt ook nog eens lekker. Mocht je eens niet goed hebben uitgespoeld is dat ook geen ramp, je ziet er niks van. Mijn haar was na mijn zwangerschappen een dood bosje pluis, is nu echt goed opgeknapt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar is altijd dood dus daar is niks tegen te doen

tegen droog haar werkt het harmasker van john frida uit een pot erg goed ook die van elvive is erg fijn zoek vooral een produt met honing dit is erg goed tegen droog haar