Je voeten te laten behandelen bij een pedicure bestaat al lang, onlangs zag ik dat je je voeten kan laten behandelen door kleine visjes, wie kent dit?

Je zit met je voeten in een bak vol met kleine visjes en die (schijnen) eten de vleesrandjes van je teennagels weg, en het geeft een ontspannen gevoel...een nieuwe manier van voetverzorging??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb het een keer geprobeerd, toen ik in Indonesië op vakantie was. Ik moet zeggen, het is een heel speciaal gevoel. Honderden kleine Garra Rufa visjes zitten in een voetenbad. Zodra je je voeten in het bad steekt beginnen ze aan je voeten te knabbelen, wat een soort kietelend gevoel geeft. De visjes eten ondertussen eelt en huidschilfers op je voeten weg. De voeten worden op die manier heerlijk verzorgd.

In Nederland wordt het inmiddels ook op verschillende plaatsen aangebonden, onder andere bij verschillende sauna centra.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Alfa, tof.. je hebt het een keer gedaan, zou je het weer doen of is het bij de pedicure toch fijner?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Naar de pedicure gaan doe ik niet. heb de visbehandeling vorig jaar eigenlijk vooral geprobeerd, omdat ik nieuwsgierig was. vond het in het begin wel een erg raar gevoel. door het gekietel ben je aanvankelijk geniegd, om je voeten heel de tijd uit de bak te trekken. als je je daar overheen zet, dan begint het meer op een massage te lijken. In Nederland wordt altijd erg veel geld voor dit soort behandelingen gevraagd, net als voor bijv een normale massage. Voor even 20 minuten met je voeten tussen de Garra Rufa vissen betaal je al snel 25 euro. Dat vind ik te duur. Ga ik liever een hele dag voor naar de sauna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, mijn nieuwsgierigheid is beantwoordt, maar ik houd het toch bij pedicure.

Andere antwoorden (7)

Dat systeem wordt o.a. gebruikt bij 'Pure Sauna', zie de link voor meer info!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een keer zo'n behandeling gehad. Handen en voeten in bad en de visjes knabbelen lekker aan je tenen en vingers.

Echt bijzonder vond ik het niet. Naar mijn gevoel zaten er veel te weinig visjes in het water en de behandeling was denk ik te kort om ook echt goed resultaat te hebben.

Typisch een voorbeeld van 'de klok horen luiden....'
In oosterse landen wordt dit toegepast voor mensen met psoriasis e.d. Zij ondergaan een veel langere kuur met baden waar duizenden visjes in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op www. Drfish.nl
Is van de zwaluwhoeve. Kan ook met je handen. De visjes knabbelen de dode huidcellen en eelt weg. Daarna heb je een hele zachte huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat gedaan in China, eerst is het wel een beetje eng hoor ;)
maar als je eraan gewend bent is het heel ontspannend, het gevoel is helaas niet te beschrijven maar het is wel een lekker gevoel!
zeker doen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook eens gedaan, puur om uit te proberen. Het is wel prettig, en zal best wel goed zijn, maar die visjes kunnen natuurlijk niet alles wat een pedicure kan. Ik zie ze nog geen likdoorns verwijderen of nagels knippen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ daar zat ik ook aan te denken, het is eerder genot!
De Garra Rufa, ook wel Dokter Vis genoemd, is erg intrek bij psoriasis-patienten en weet zijn weg zelfs te vinden naar wellnesscentra en schoonheidsinstituten. Nu is het ook wel zo dat deze visjes nooit een echte pedicure bij de voetverzorger of schoonheidsspecialiste kan vervangen. Maar ze kunnen wel bijdragen tot een gladde huid en zachte voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Visjes eten bacterien en dan worden je voeten schoon