Hoe voorkom je dat er pluisjes stof in je navel terecht komt?

Na een paar weken merk ik regelmatig dat er een pluisje stof in mijn navel zit, hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het algemeen bekende Navelpluuske vindt altijd weer zijn weg terug.
Verwijderen is geen optie. Zelfs niet als je 'em in Zuid Afrika uit je navel plukt, en met het vliegtuig naar huis gaat, dan zal de navelpluis met je meegaan.

Antwoorden (10)

Als je douched ook je navel schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel lijkt me.. och, waar GV toch niet goed voor is (zucht)
Plak er een pleister overheen! Of ga met blote buik lopen.
bamibal
13 jaar geleden
Dat stof is afkomstig van je kleding. Je zou dus kleding moeten dragen, waar geen stof van afkomt. Synthetisch bijvoorbeeld.
Maar is het erg dat er stof in je navel komt? Ik beschouw het als een van de kleine avondrituelen: even wat stof uit mijn navel plukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat na een paar weken gebeurd zou ik adviseren om wat vaker te douchen...
Verder dan dat, weinig aan te doen.. Misschien je buik kaal scheren als je daar veel haar hebt om het te verminderen...
Het komt door de wrijving van je lichaam tegen je kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Vaker douchen, dat was ook mijn eerste gedachte!   ;-)
Je haren op je buik, schaamstreek en rond je navel schuren tegen je kleding. Dat veroorzaakt pluisjes en je navel is een gewillig plekje in de luwte die ervoor zorgt dat de pluisjes niet op de grond vallen.

Je kan je navel uitpluizen, gewoon accepteren dat ze er zijn, of je haren afscheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft mijn man ook en ik denk iedere man die haren heeft rondom zijn navel, gewoon elke avond ff schoonmaken en anders moet je gewoon de haren rondom je navel scheren alleen ik denk dat ze dan meer terug komen wat ervoor zorgt voor meer pluisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, een beetje een raar antwoord en vast niet wat je van plan bent, maar VEEL AFVALLEN zou kunnen helpen.

Als ik in mijn wat "dikkere tijden" ben, heb ik er ook wel eens last van, is mijn buik redelijk plat heb ik het vrijwel nooit (ik denk dat je "navelgat" ook wat oprekt als je buik boller is).

Toen ik bijv zwanger was had ik daar een soort "kuil", paste gewoon een vulling uit een kussen in, bij wijze van dan....
amigo
13 jaar geleden
Neem een navel-knoop piercing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt door de haren die de stof van je kleding in kleine mate richting je navel 'sturen'.
Scheren werkt, maar gun het pluisje ook zijn lol ;-)