Waarom dag- en nacht crème?

Je hebt tegenwoordig van die mooie dag- en nacht crèmes. Hoe weet een crème nou of het dag of nacht is?

13 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een goeie vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm...ogen?

Antwoorden (7)

Dagcrèmes hebben vaak een UV-filter, verder maakt het vaak vrij weinig verschil. Meestal staat het wel op de verpakking of het een dag- of nachtcrème is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagcrèmes zijn bedoeld als bescherming tegen de invloeden van buitenaf (bijvoorbeeld UV-straling, de grootste oorzaak van huidveroudering).
Nachtcrèmes verzorgen, voeden en herstellen de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook is een dagcreme vaak iets minder vet, of trek sneller in zodat je niet lang een glimmende huid hebt. Bij nachtcreme is dit niet van toepassing, en mag gerust iets vetter aanvoelen op je huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die crème weet dat ook helemaal niet :-)

Op het luchtje en het kleurtje na, zijn al die crèmes (dag of nacht) ook bijna allemaal hetzelfde. De fabrikant van dat spul denkt nu alleen dat hij 2 keer zoveel kan verkopen, omdat mensen denken dat ze 2 soorten nodig hebben. Het zou me niet verbazen als er straks een weekend-crème komt.

Uit allerlei testen van dat spul, blijkt vaak dat de goedkoopste crèmes (van het Hema- of Kruidvat-huismerk) prima zijn, en dat je de dure merk-crèmes, met al die mooie namen en toevoegingen, helemaal niet hoeft te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PLUS!
Die van de Aldi is het beste uit verschillende testen gekomen.
Aparte creme voor hals, aparte creme voor ogen, aparte creme voor decollete: allemaal onzin en commercie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou het ook bij de goedkope merken. Bijkomend (voor mij ook wel belangrijk punt) vind ik dat de cremes van bijv. het Kruidvat (Hema ook geloof ik) niet getest zijn op dieren.
Je biologisch ritme is s'nachts verschilt met dat overdag. Nachtcrèmes zijn voedend terwijl dagcrèmes eerder beschermende factoren bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dagcreme is anders van samenstelling heeft andere vitamines en mineralen die geschikt zijn voor de dag. Een nachtcreme is voller en voedend en geschikt voor de nacht(rust)...ook is er een dag en nachtcreme in een bijvoorbeeld van Revlon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een crème weet dat natuurlijk ook niet maar het verschil tussen beiden is dat de dagcreme je huid overdag beschermt tegen allerlei schadelijke invloeden (weer, uv stralen enz) en je nachtcreme die altijd wat voller en wat rijker is zorgt ervoor dat je huid 's nachts weer kan herstellen.