Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een koortslip gehad aan beide kanten van mijn mondhoeken. 2.5 weken scheuren mijn mondhoeken al uit, hoe kan ik littekenweefsel voorkomen?

Ik denk dat het een koortslip was (ik heb het nog nooit gehad eerder). Maar het kan ook zijn dat het door droge lippen komt (hoewel de verschijnselen op koortslip leken). M'n mondhoeken scheuren steeds weer uit bij gapen, lachen, eten... Met eten prikt het natuurlijk ook enorm. Aangezien het nu al 2.5 weken een wondje is, ben ik bang voor littekenweefsel. Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vitaminegebrek!! Ik heb het al vanaf begin september en het is nu pas bijna weg! Ik slik nu tabletten voor extra vitamine B en gewone vitaminetabletten, succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de mondhoeken even goed invetten. daardoor scheuren ze niet zo snel meer uit en kan het eindelijk herstellen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat probeer ik ook te doen, maar vaak zijn de hoeken nog open :( Ik heb ook calendulan gesmeerd maar het blijft openspringen
Langs de dokter, want dit zijn niet de verschijnselen die je bij een koortslip verwacht. Die zit meestal maar op een plek en vormt een blaasje dat daarna een korstje wordt.

Het klinkt meer als een bacterie (krentenbaard) of een schimmel die er voor zorgt dat het telkens blijft open gaan. Laat er de dokter naar kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed invetten met lippenbalsem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eight hour cream van Elisabeth Arden werkt erg goed bij genezen en verzachting van de wondjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding