Hoe kom ik van mijn sproetjes af?

Ik heb licht gekleurde kleine proetjes en ben licht van kleur. Ik vind ze vreselijk en doe daarom elke dag makup op terwijl ik t anders niet nodig zou hebben. Heb wat cremmetjes gebruikt. In winter zij ze haast niet meer te zuen en ja hoor in de zomer daar komen ze dan weer. Ik weet dat veel mensen het mooi vinden. Maar ja bij de buren is het gras altijd mooier. Weet er iemand iets voor? Ook voor het verminderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weetje wat ik hou ze maar:) wij vrouwen klagen ook zo snel. Ok ok niet alle (ik) dan .. Thnx voor de leuke reacties

Het beste antwoord

Mijn ex had t zelfde probleem, maar we hadden snel een oplossing ervoor gevonden, het middel heet Schwanenweiss, is gebaseerd op een quckzilverconcentraat dat de pigment wegneemt
Je ziet ze na een paar behandelingen echt niet meer
Hieronder een duitse site waar erover gesproken word
Succes

Toegevoegd na 9 uur:
een potje kost ongeveer 10 euro, wij bestelden het toen bij de apotheek, maar er zijn genoeg internetapotheeks die het hebben.
maar zou eerst eens bij je eigen apotheek vragen, die bestellen t wel voor je
gr ..

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb ook eens even voor je gezocht , is inderdaad moeilijk te krijgen hier, waarschijnlijk omdat het uit t pakket is gehaald, voor plm 10 euro heb je al een potje, moet je t wel bestellen in DLD
https://www.pharmeo.de/product_info.php/info/p399350_FRUCHTS-Schwanenweiss-verstaerkt-30-ml.html/XTCsid/7fecf5a8494c62acdf385fe3bf49a483
Het werkt echt heel goed, misschien moet je t eens aan je huisarts vragen, drogisterijen hebben t zeker niet, sommige leveranciers aan Apotheken zullen t zeker kunnen bestellen
mvg HArrie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik neem aan dat ik 1 van de veel mensen ben, maar alsjeblieft....het is niet voor niets 1 van de 7 schoonheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sproeten behoren niet tot de zeven schoonheden. -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 6 schoonheden heb ik al maar wil dus van die 7 e af :) jij hebt vast geen sproetjes daarom vind je ze mooi. Mijn man vind ze ook prachtig bij me. Maar een egale gave huid das toch het mooist volgens mij jokt hij een beetje;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ie niet jokt: heel veel mensen vinden sproetjes heel leuk om te zien. Ik heb ze zelf ook, ik vind het ltijd leuk als ze weer tevoorschijn komen omdat ik vaker buiten kom en zo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow ja ik heb even naar de 7 schoonheden gekeken, en inderdaad is daar een van sproeten. ik heb er niet 1! ik heb 3 van de 7 schoonheden. :) hahaha beter als niks toch :) :)
Ja het is een schoonheid en persoonlijk vind ik het wel schattig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze in de zomer niet wil krijgen, moet je consequent een zonnecreme met een hoge beschermingsfactor gebruiken voor je 'sproetjeszone', vanaf de allereerste lente-zon. Het zijn kleine hoopjes pigment die bij de eerste zonnestralen meteen bruin beginnen te worden.

Maar geloof me: sproetjes zijn echt leuk. Echt waar. Ook al vind je er zelf niks aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja gebruik ook zonnebeschermers dus bruin worden zit er ook niet in:) ik denk dat ik ze definitief nooit weg te krijgen zijn. En zo te horen vinden veel mensen sproeten toch echt leuk misschien jokt mn man helemaal niet:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sproetjes zijn pigmentophopinkinkjes en nee, die krijg je nooit weg, je kunt ze hooguit camoufleren, maar waarom zou je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'ophopinkjes' (tijd om naar bed te gaan geloof ik ;p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent de eerste die ik ooit gehoord heb over het niet zo mooi vinden van sproetjes, maar ik sluit me bij Stippel, je man en de rest aan: sproetjes zijn leuk! En sexy b.t.w. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter heeft ze ook, en die vindt het ook niks.
Ik weet niet of je ze zou kunnen laten verwijderen of iets dergelijks.

Ik weet wel dat je bij een huidtherapeut crémes kan laten maken die gelijk zijn aan jouw huidskleur. Deze crémes zijn 'waterproof' en voelen aan als je eigen huid. Het is heel anders dan make up.
Ikzelf heb vitiligo (pigment wordt afgebroken met witte pigmentvlekken tot gevolg) en deze huidcremes laten maken en het werkt heel fijn. Als het even meezit krijg je het ook nog vergoed van je zorgverzekeraar.

Je kan 2 cremes laten maken, voor 's winters en 's zomers.

Je zou ook een afspraak kunnen maken met een dermatoloog of huidtherapeut om te vragen of er middeltjes zijn om het te verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel. Ik denk niet dat hrt bij vergoed zal worden omdat geen vlekken of iets raars is. Maar dat wat jij hebt is dus waterproof hoe haal je het van je gezicht af? Gewoon met wassen? En is het goed voor je huid? Of juist niet? Wil niet straks een verknoeid gezicht alleen om me sproeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het niet slecht voor je huid. ik heb het alleen maar aangeschaft voor speciale dagen en nog nooit op mijn gezicht gebruikt, maar hierover zou ik gewoon informatie inwinnen bij de therapeut. Bij mij is het vergoed omdat ik er psychische schade van zou lijden. Tenminste, zo heb ik het in ieder geval genoemd, ondanks dat het niet zo is, maar je zou het wel kunnen proberen op die manier. Het is niet geheel waterproof natuurlijk, maar wel bestand tegen zweten of regen. In de douche was je het er gewoon af met douchegel, of op je gezicht met een gezichtsreiniger.
Er zijn klinieken waar je ze kan laten verwijderen.
Zal wel veel geld kosten en ik zou er geen vertrouwen in hebben, maar goed, hier is een voorbeeld.

http://www.studio-esthetique.nl/index.php?page=ned-ipl-flitslicht---sproeten-en-pigment

Deze vraag is ook al eerder gesteld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/minder-sproetjes.72352
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan volgens mij niet, sommige mensen krijgen zomersproetjes en als t eenmaal kouder word verdwijnen ze weer, en dan zijn ze er weer rond de lente enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het wel minder laten worden door Bio-oil te gebruiken.
Door die speciale formule kunnen de sproetjes verdwijnen.
Ook kan je er littekens en striae ermee bestrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze zelf ook niet veel maar toch, ik vind het trouwens niet zo erg hoor je moet er gewoon niet te veel aan denken en anders foundation op doen en in de zomer een hele goede zonnebrand zoals hier al gezegd wordt!

MAAAAAAAAAAR lees dit is:

5:Sproeten is een van De zeven schoonheden
Sproeten worden bijna altijd als storend ervaren terwijl het toch ook aantrekkelijk is. Iemand met veel sproeten kan er zelfs onzeker over zijn terwijl dit nergens voor nodig is.

hihi,
proudproudproud. op mijn sproetjes .