wanneer noem je iemand charmant?

ik hoor heel vaak dat ik charmeur ben,
dan denk ik van,, "oke, ben ik niet, maar oke.."
dus wanneer en waarom noem je iemand charmant,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
34.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of een charmeur charmant is. ik vind het verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag!

Het beste antwoord

Charmante mensen zijn er goed in om andere mensen een bijzonder gevoel over zichzelf te geven. Zij geven de persoon waarmee ze praten bijv. het gevoel dus dat hij of zij een bijzonder iemand is. Ze onthouden altijd je naam en schenken je een lach als ze je zien en je hebt het gevoel bij hen dat de complimentjes die ze je geven niet overdreven veel zijn, maar wel oprecht en gemeend zijn.
Ze luisteren met aandacht naar iemand maken oogcontact en knikken zodat je het gevoel hebt dat ze echt luisteren.
Ze praten ook niet constant over zichzelf, want bij charisma (wat charme uit maakt) draait het niet om hun ego maar juist om andere mensen.
Mensen met charme hebben plezier in het leven. Lachen heeft een positief effect op de mensen en wanneer zij lachen, lachen ze niet flauwtjes maar uitbundig met de tanden bloot. Ze komen dus altijd positief over op anderen.
Je hoeft niet eens knap te zijn om charmant te worden gevonden , maar je hebt wel altijd een verzorgd uiterlijk.
Charmante mensen ruiken ook vaak altijd lekker en stralen zelfvertrouwen uit. Ze laten zich niet snel intimideren maar lossen kwesties vaak op een allervriendelijkste manier op. Het lijkt wel alsof ze altijd de juiste woorden kunnen vinden. Iedereen wil altijd graag in de buurt zijn van een charismatisch persoon. Een charmeur ben je dan als je die mensen om je heen onverdeelde aandacht geeft en ze bijv. net dat beetje meer oogcontact geeft waardoor ze zich bijzonder voelen.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi beschreven, maar je haalt charme wel een beetje door de war met het zijn van een charmeur.
Charmant zijn heeft niet (per se) veel te maken met zelfvertrouwen, of iemand zich goed laten voelen over zichzelf. Zo kan verlegenheid bijvoorbeeld ook heel charmant zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals de eerdere reactie al zei,, mooi om woorden gebracht

Andere antwoorden (7)

Eigenlijk als iemand goed is in iemand verleiden. En dus lekkere geurtjes op heeft. En die zich goed verzorgd. En weet wat je moet zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een bepaalde uitstraling in combinatie met er leuk uit zien en en goed taalgebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
een charmeur is iemand die de ander het gevoel kan geven dat hij/zij in ieder geval voor dit moment heel belangrijk is. Het zijn dus meestal mannen die aan vrouw Charmeur wordt eigenlijk niet echt als positief gezien, het is allemaal net een beetje te overdreven.
Charmant wordt meer gebruikt bij vrouwen, maar dan in de tijd van onze oma's: lief, aanhankelijk, de man het gevoel geven dat hij degene is die het allemaal weet.(geen feministes dus ;))
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ik denk dat een charmeur bewust ergens op uit is, op aandacht, op complimenten, op een voordeel, op een bedgenoot, etc.
Iemand die charmant is bezit een bepaalde eigenschap die mensen vanzelf voor hem/haar inneemt, zonder dat daar iets achter zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die charmant is, is charismatisch, heeft een warme uitstraling, is een beetje 'sophisticated'.
Een charmeur gedraagt zich hoffelijk, doch een beetje flirterig. Wat meer dan vriendelijke gebaren, een brutale glimlach - dat is in mijn ogen een typische charmeur.
Dit kan in de aard van de persoon zitten en zo onbewust gebeuren, maar het kan ook bewust gedaan worden om iets te bereiken bij een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Charmant zijn ,is hoffelijk zijn met een deugdelijke uitstraling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
charmant is leuk, maar op het randje.

een charmeur is iemand die een glimlach ontlokt bij degene die hij (meestal echt een hij) aandacht schenkt (dus zeker niet negatief) maar anderen daaromheen, die óf de aandacht ook hadden willen hebben óf die wensen dat ze ook zo "gemakkelijk" met het andere geslacht kunnen omgaan kunnen met een zekere negatieve toon zeggen: wat een charmeur.

ik zie daar meer jaloezie in dan dat het echt een slechte eigenschap is.
amigo