Gaatjes laten schieten: aan oorbellen draaien of niet?

Volgens de juwelier die ze schoot moet ik 2 weken wachten met draaien en daarna 4 weken elke dag draaien. Volgens een schaar vrouwen en één man die al oorbellen hebben moet ik direct beginnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.5K

Het beste antwoord

Toen ik mijn gaatjes kreeg werd mij verteld dat ik dat direct moest doen.
Dat lijkt me ergens ook logisch, want anders gaat het wondvocht aan je oorbel vastplakken en dan krijg je het allemaal nooit goed schoon. Je ontsmettingmiddel komt dan ook nooit goed in de wond.
Dat brengt me op een ander punt; je hebt toch zeker wel ontsmettingsmiddel gekregen, hè?

Hoe dan ook, als je je oorbel gaat draaien, zorg dan voor schone handen en gebruik daarbij een ontsmettingsmiddel, zoals Sterilon.
Door het draaien verspreid dit zich goed door de wond, en de bacteriën van je vingers worden ook meteen gedood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Heb je ook een flesje met ontsmettingsvloeistof meegekregen?
Volg de raad van de juwelier nou maar gewoon op. Niet te veel aan frunneken. De wond moet eerst een beetje genezen.

Twee keer per dag een druppeltje ontsmettingvloeistof op het "gewonde" oor is de eerste dagen meer dan genoeg zorg.
13 jaar geleden
Ga anders even terug naar die juwelier en zeg wat je nu gehoord hebt. Dan kan hij een toelichting geven.

Met alles wat je onderneemt is het zinvol en nuttig om VAN TE VOREN erover na te denken. Wat zijn de voors en de tegens. Welke vragen wil ik stellen. Probeer je dat eigen te maken. Is prettig voor de rest van je leven.

In jouw geval had je je vragen dan gelijk kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer die -. Zo'n zinvol advies....
Het beste is toch draaien ongeveer 3 keer per dag, niet de hele dag door...anders kunnen de wondjes ook niet rustig genezen. Twee maal daags druppelen met sterilon, om te desinfecteren! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is het inmiddels 10 jaar terug maar ook ik heb in mijn herinnering staan dat ik gelijk moest draaien eraan. 's Ochtends en 's avonds, met sterilon.

Als je dit niet doet lijkt het mij juist heel pijnlijk, gaat de wond bij het helen zich dan niet hechten aan de oorbel oid..

Wat ik je overigens ook aanraad is om je schietknopjes langer in te houden dan 6 weken (maand of 3?), of als je ze toch verwisselt (Je wilt natuurlijk gelijk hele mooie oorbellen in ;)) om dan oorbellen met een niet al te dun staafje in te doen. Bij mij hadden ze namelijk toen nog steeds de neiging om dicht te groeien dus als je er te dunne oorbellen in doet, passen iets dikkere later niet meer in het gaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij werd verteld dat ik gewoon het meteen moest beginnen,draaien aan de oorbellen.
4 weken aan 1 stuk door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest ook draaien en dat is prima gelukt. Al draag ik 2 jaar geen bellen, ik krijg ze er zo weer zonder problemen in. Groeien nooit dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest ff naar de spiegel lopen. zelf nooit echt op gelet. haha. Maar ze zijn zichtbaar. En als ik ze tussen duim en wijzinger neem voelt het aan als een onderhuids bobbeltje. Maar wat bedoel je met invloed op uitoefenen?
Bij mij is het ook al een hele poos geleden, maar wat ik me idd ook kan herinneren is meteen gaan draaien 2 á 3 keer per dag en tegelijkertijd druppelen met sterilon. Mijn gaatjes zijn prima geheeld en zijn nog nooit dichtgegroeid;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 jaar geleden vertelden ze tegen mij, 2 x per dag draaien, ´s ochtends en ´s avonds.. Niet meerdere malen per dag want dit is niet hygienisch. Sowieso erop letten nooit met vieze vingers e.d.