Ik heb het idee dat er een vlekje op mijn lens zit die ik in heb. Kan ik lenzenvloeistof in mijn ooghoeken doen en knipperen?

Ik had dit ergens gelezen. Weet iemand of dit niet schadelijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

Dat kan je gerust doen,kan geen kwaad
fremar
13 jaar geleden
Ja hoor, mijn opticien heeft me dit ook aangeraden. Je kunt de lenzenvloeistof gewoon in je ogen druppelen, dit helpt ook bijvoorbeeld tegen droge ogen. Dit kan geen kwaad. Wel even opletten, wat voor lenzenvloeistof je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, dat kan! Ik had vroeger meestal een klein (navul)flesje met vloeistof in mijn tas zitten, om het altijd bij de hand te hebben. Even druppelen bij droge ogen of even schoonmaken.
Omdat ik nu daglenzen heb en geen vloeistof meer op voorraad, heb ik pipetjes met oogdruppels gekocht. In zo'n pipetje zit genoeg vloeistof om 1 keer je ogen te druppelen of je lenzen te spoelen. Heel handig, lekker klein, dus past in je portemonnee. En omdat het pipetje na gebruik weggegooid wordt en niet zoals een flesje bewaard wordt, is de vloeistof altijd goed. Eenmaal geopende flesjes vloeistof zijn namelijk beperkt houdbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie op je profiel dat je héél veel vragen hebt over lenzen. Het is allemaal nieuw en het is natuurlijk allemaal wennen.
En het antwoord op deze vaag is, Ja natuurlijk kan dat. Zou niet weten waarom het kwaad zou kunnen. Heb het zelf ook wel eens gedaan, en het is inderdaad heel erg vervelend als er een vlekje op je lens zit..

Succes met je lenzen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schadelijk niet maar ik weet niet of je harde lenzen hebt, ik heb daarbij een speciaal flesje (klein en handzaam) heet clens en dat is voor het bevochtigen van je lenzen IN je ogen, heel prettig spul
amigo