Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 1 dag mijn lenzen. ik doe ze net in en heb niet gelijk het gevoel dat in ineens scherp zie. Komt dit nog?

ik moet best focussen. kan het zijn dat me ogen nog moeten wennen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet sowieso de eerste dag je lenzen 2 uur in, de tweede dag 4 uur, de derde dag 8 uur en daarna gewoon de hele dag.

Het kan zijn dat je de eerste paar minuten niet scherp ziet omdat je lenzen nog op de goede manier moeten draaien. Ik zag tenminste na 1 dag gelijk perfect. Let er wel op dat je naar een goede opticiën gaat. Bij Hans Anders zijn het meestal ongediplomeerde opticiëns, en bij de duurdere optiekzaken zijn het mensen die een studie zoals optometrie of een studie hebben gehad speciaal voor contactlenzen. Het gaat wel om je oog, een heel belangrijk zintuig.

Natuurlijk kan het even wennen zijn, om scherp te zien. Maar het kan goed mogelijk zijn dat je geen goede sterkte hebt. Heb je je linker lens niet met je rechter lens verwisselt?
Als je dit probleem over vier dagen nog steeds hebt, dan zou ik teruggaan en zeggen dat het gewoon niet goed is.

En het liefst naar een goede optiekzaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet het gebruik van lenzen idd opbouwen van 2 naar 4 naar 6uur, als ik vermoeide ogen heb zie ik ook slechter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding