as je jezelf mooi vind, ben je dat dan ook?

ik vind me zelf echt mooi, mensen zeggen ook nooit dat ik lelijk ben. ben ik dan ook mooi? of ligt het aan de smaak van de mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen mij zeggen ze ook nooit dat ik lelijk ben, maar dat is vooral uit beleefdheid denk ik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi Maeve
Kristal
13 jaar geleden
;-) Maeve

Antwoorden (12)

Heel goed van je!

Ja, als jij jezelf mooi vindt, dan straal je dat ook uit. Je hebt dan meer zelfvertrouwen en anderen zien die schoonheid dan ook.

Mooi zijn is natuurlijk relatief, want iemand die superknap is (volgens Westerse maatstaven), maar geen zelfvertrouwen heeft en zichzelf lelijk vindt, daarvan zullen anderen ook niet zien dat ze mooi is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij tegen jezelf zegt dat je mooi bent, dan is dat voor jou ook echt de waarheid. Alles wat je tegen jezelf zegt is waar.

Als jij tegen jezelf zegt dat je niet mooi bent is dat voor jouzelf ook echt zo.

Je kan er dus beter voor zorgen dat jij jezelf mooi vind dan dat anderen je mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat iemand 'mooi' is, is meer een mening van mensen. De een vind iets mooi wat een ander misschien wel lelijk vind. Dat jij jezelf mooi vind, betekend denk ik ook vooral dat jij jezelf kan waarderen en zelfvertrouwen hebt dat je zoiets over jezelf kunt zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat licht natuurlijk helemaal aan jezelf.
iedereen vind zichzelf mooi (mag ik hopen)
het is toch juist fijn dat niemand je 'lelijk' vind!
geloof in jezelf en dan komt alles goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, jij zal best mooi zijn.
Dat mooi zijn heeft inderdaad te maken met de huidige normen van "mooi".
Dat is dus wel tijdgebonden.

Maar pas wel op. Want als je van jezelf al zegt dat je "echt mooi" bent, dan kan je daar verwaand door worden. En daar word je dan weer lelijk van.

http://www.goeievraag.nl/vraag/mooi-lelijk.5480
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zegt zelf: ik vind me zelf echt mooi
Zeker. Tenminste, als je een goed mens bent, ben je prachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is mooi, alles is mooi.

Maar het is belangrijk dat je je goed voelt over jezelf.

Als jij jezelf echt mooi vindt, dan is dat goed.

Als je het belangrijk vindt dat anderen je ook mooi vinden, dan heb je iets om over na te denken...
13 jaar geleden
Echte schoonheid zit van binnen.

Dat u meer dan tevreden bent over uw uiterlijk wil nog niet
zeggen dat er geen mooiere of knappe-re mensen zijn.

En inderdaad smaken verschillen.

Zo raakt de een in extase bij het zien van iemand met een Grieks profiel, terwijl een ander daar niet warm of koud van wordt.

Blijf realistisch en tevreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker een kwestie van smaak. Er zijn wel dingen aan iemand die bijna iedereen lelijk vindt, maar het is vaak ook de combi van uiterlijk en uitstraling.
En het is ook zo, dat mensen die veel met je omgaan, na verloop van tijd niet meer zien of je mooi of lelijk bent. Dan gaan ze je gewoon accepteren zoals je bent en is mooi of niet mooi niet belangrijk voor ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jezelf mooi vindt is het helemaal OK, dan gebruik je waarschijnlijk ook niet zoveel liters verf ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je zelfvertrouwen hebt is heel goed maar wordt niet verwaand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is mooi? Ik ken iemand die ik persoonlijk heel mooi vind, niet alleen om zijn uiterlijk maar ook om zijn uitstraling, in combinatie daarvan is hij mooi in mijn ogen...

In jou geval zal het ook zoiets zijn, fijn dat je je zo voelt, is een pluspunt voor je uitstraling, die mensen dan in jou herkennen.